Roer stop/aanslag

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Roer stop/aanslag

Berichtdoor laserdevil » 19 Mei 2014, 18:36

Nee heel direct.
En dat is wat anders.
Hij heeft gewoon geen zin om ons met wollen handschoentjes aan te pakken , daar er alleen maar eindeloze en oeverloze gesprekken door ontstaan.
Ik hou wel van duidelijke taal en persoonlijk heb ik me er nooit aan gestoord of aangesproken door gevoeld.
Als je wat aan hem vraagt , krijg je het ook.
Uiteraard wel zonder verpakking of strikje er om heen :D ;)
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor Lucter » 19 Mei 2014, 19:05

Nou Laserdevil, da's wel heel mild geformuleerd.

Wolf is niet in staat tot enige discussie en kan alleen zijn eigen mening ventileren.
Niet iedereen vaart met een afgedankt RWS bootje. Standpijpen in een ouder jacht worden door keurmeesters direct afgekeurd; een betrouwbare diktemeting is bij de kleinere diameters
niet mogelijk.

Daar waar Wolf in een ex beroepsscheepje vaart, wat ongetwijfeld technisch dik in orde is, moeten andere het met al dan niet matig gebouwde jachtjen doen.
Dat daarbij niet alles opgelost kan worden (om technische of financiële redenen) zoals het bij een beroepsvaartuig hoort, lijkt Wolf moeilijk te kunnen accepteren.
Uiteindelijk krijgt hij het door z'n woordkeuze met iedereen aan de stok en roept hij weinig waardering op, hetgeen jammer is want technisch weet Wolf echt wel
waar het over gaat.

Ik kan alleen maar hopen dat hij zijn schrijfstijl aanpast, tot die tijd blijf ik hem (goedbedoeld) "jennen" :)
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wolf1 » 19 Mei 2014, 19:26

JerryR schreef:ja een dikwandige staal pijp die na jaren niet goed kunnen behandelen van binnen ineens afbreekt zit je dan met je 3 duim gat die je erg lastig dicht krijgt. maargoed iedereen zijn eigen keuzes zeg ik dan maar dit scheepje drijft al sinds 1976 zo zonder dat het een keer gezonken is dus verwacht ook niet dat hij volgende week ineens zal zinken door de "plastic" slang.

kan iemand dit topic aub sluiten dit gaat nergens meer over duidelijk kan niemand iets goed doen in deze man zijn ogen.

zullen we het hierbij laten?

Typisch zo'n antwoord van iemand die er niets van weet, en dat is dus ook direct je probleem !
Niet behandeld staal, bloot gesteld aan de zuurstof van het water waarin we drijven ondergaat een verandering in de vorm van corroderen met de in het water aanwezige zuurstof.
De snelheid van dit proces vindt plaats met een snelheid van 0,2 mm per jaar.
Gebruiken we dus als standpijp een stoompijp met een wanddikte van 10mm dan is deze wanddikte na 30 jaar weg geroest naar minimaal 4 mm, en dat is ook de termijn die ik aangeef om je standpijpen te controleren !
In de praktijk blijk de aanname van 0,2 mm per jaar zelfs voor onderwater best pessimistisch, dus zeker veilig ! !
Het niet willen drijven op slangen is voor mij gewoon een kwaliteitsnorm.
Dat jij hier niets van snapt en weet, is in het geheel geen schande, fijn zo'n site waar kennis genoeg aanwezig is die het wel weten en waar je dus kosteloos gebruik van kunt maken,
Het wordt alleen een beetje vreemd als hier iemand een maand geleden binnen komt wandelen die van geen toeten of blazen weet en dan verteld "gewoon even de passende slangklem zoeken" als ik net uitgelegd heb dat die niet bestaat !
Nog niet erg, maar dan gaan we ook nog vertellen waar ik mijn leestekens moet plaatsen, dit noem ik dan van maandag tot zaterdag een koekwous !
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Lucter » 19 Mei 2014, 19:37

Waarvan akte!! :lol:

Godzijdank is er Wikipedia, van Wolf kun je immer iets leren "koekwous" die houden we er in :lol:

En dan eten we op zondag een wouskoek toch Wolf??
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor Blacktoppie » 19 Mei 2014, 19:48

zielig gedoe dit op de man spelen en schelden, dat doen we op de kleuterschool.

word toch eens volwassen mensen.

ARco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor gast » 19 Mei 2014, 20:12

Tussen het koekwousen door gewoon even begrijpen wat er geschreven word.
Uiteraard kan je je druk maken om secundaire botheid maar dat heeft voor het topic geen zin.
Lees, begrijp, leer en neem de rest voor lief.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor JerryR » 19 Mei 2014, 21:33

gozer gaat nou eerst eens een keer lezen wie wat zegt, ik heb me nooit bezig gehouden met een slangklem en dat verhaaltje "kort door de bocht" was ik ook al niet.

ik ben helemaal geen persoon die andere gaat lopen afkraken om zijn adviezen. Of dingen nier aanneemd van andere. ik ben pas 2jaar actief in de watersport en ben daar ook gewoon nog een leek in. Ieder zijn eigen idee, en dat jij mij erop wijst dat die slangen niet goed zijn vind ik ook tof want ik schiet er niks mee op als mijn scheepje zinkt. daar is zon forum nou ook fijn voor maar als dat gewoon op een normale manier kan zou dat ook tof zijn.

maar ga vooral zo door dan blijft het heel gezellig op het forum. En zal het zeker meer publiek trekken.

gr jerry
JerryR

ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Berichtdoor gast » 19 Mei 2014, 21:43

Je maakt je nog steeds druk om het secundaire, zet het weg.
Sociaal ben je de bovenliggende partij maar daar is dit forum niet voor.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor JerryR » 19 Mei 2014, 22:03

je hebt gelijk
JerryR

ligplaats: Omgeving Rotterdam
info:

Berichtdoor Rene » 19 Mei 2014, 22:26

Dit is dus exact waarom ik niet meer op dit forum reageer of een vraag stel, ik laat me niet afblaffen door een of andere !@!!!??@!)(&, dit gaat toch nergens meer over !!!!
Waar is het respect gebleven voor de medemens, hier kan ik het niet vinden, maar gelukkig wel op andere forums, waar men elkaar wel met respect behandeld.

Helaas dat volwassen mensen zo moeten reageren.....

René
Zij wilde de wereld zien, hij installeerde google earth.
Gebruikers-avatar
Rene

ligplaats: Giethoorn.
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen