Roer stop/aanslag

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Roer stop/aanslag

Berichtdoor quichot » 26 Mei 2014, 10:15

Alles roest, chaea, behalve m'n geld. Dat verdwijnt gewoon. :lol:
Het is een bekend verschijnsel bij fora en social media: je plaatst een mededeling in spreektaal, maar degene die je aanspreekt ziet je gezichtsuitdrukking niet, en hoort ook niet welke toon je daarbij aanslaat. Zeker in een dialoog komt je mededeling bij de geadresseerde daardoor vaak harder over dan bedoeld. Als door een wesp gestoken reageert de geadresseerde, die zich beledigd voelt, op zijn beurt dan ook weer harder. Precies om die reden is iemand op het idee gekomen om met emoticons te werken. Die dempen en sturen, en vervangen als het ware de toon die de muziek maakt.
Zou je dezelfde discussie voeren op de steiger of aan de bar, dan zou er niks aan de hand zijn. Laten we dat een beetje in het achterhoofd houden.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor riny » 26 Mei 2014, 10:46

quichot schreef:Alles roest, chaea, behalve m'n geld. Dat verdwijnt gewoon. :lol:
Het is een bekend verschijnsel bij fora en social media: je plaatst een mededeling in spreektaal, maar degene die je aanspreekt ziet je gezichtsuitdrukking niet, en hoort ook niet welke toon je daarbij aanslaat. Zeker in een dialoog komt je mededeling bij de geadresseerde daardoor vaak harder over dan bedoeld. Als door een wesp gestoken reageert de geadresseerde, die zich beledigd voelt, op zijn beurt dan ook weer harder. Precies om die reden is iemand op het idee gekomen om met emoticons te werken. Die dempen en sturen, en vervangen als het ware de toon die de muziek maakt.
Zou je dezelfde discussie voeren op de steiger of aan de bar, dan zou er niks aan de hand zijn. Laten we dat een beetje in het achterhoofd houden.

mooi gesproken 110% mee eens
riny

ligplaats: Den Bosch
info:

Berichtdoor gast » 26 Mei 2014, 18:00

Quichot, ben het vaak met je eens maar nu effe niet.
Ik snap je verhaal en idd gebeurt het vaak dat men iemand zijn emoties niet leest in getypte tekst.
Dat is nu niet van toepassing, Wolf heeft momenten/perioden dat hij ontiegelijk bot is en hierdoor mensen beledigd en zelfs wegjaagt, dit is een terugkerend riedeltje wat telkens getolereerd wordt omdat hij zoveel kennis bezit. :| :cry:
Belachelijk en sneu dat je mensen mag afzeiken omdat je hoge school wtb bent, dat mensen het goedpraten met softgelul en slijmerij omdat het de kundige Wolf betreft.
Een ander zou allang verguist zijn als deze zo zou reageren.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor enzoishet » 26 Mei 2014, 22:22

Iedereen verdient een tweede of derde kans Michael. Ook jij hebt je leven gebeterd dus laat een ander ook.

Jan (Wolf1) kan dit best zeggen en maakt het niet niet erger dan dat het is. Ik kan Jan helaas geen sukkel noemen omdat hij gewoon geen sukkel is.

Hans van Vuuren begint elke keer over zn roze bril en al zn verhalen over een bodemloze put. Weinig positiefs van de beste man echter zo is hij en dat maakt hem uniek en tot een bijzonder exemplaar.

Ik hoef gelukkig bij niemand te slijmen en ben niet partijdig maar ieder zn ding. Belangrijk is gewoon dat er de juiste dingen worden gevraagd en dat er een duidelijke uitleg plaats vind. Als Jan bijvoorbeeld zn uitleg of een reactie geeft met daarin meer vragen dan antwoorden dan haakt 80% af. Bijna niemand volgt dan nog waar hij het graag over wil hebben of welke gegevens er ontbreken om tot ene goed en duidelijk verhaal te komen.

Als Wolf het allemaal wel best had gevonden dan had hij allang niet meer zn kennis en kunde gedeeld met ons allemaal.

Natuurlijk is het de toen die de muziek maakt maar Jan is gewoon een dood goede kerel en hij kan wel eens nors zijn. Wie weet moet je eens met hem mee op een vaartocht en dan veranderd je mening wellicht.

Ik heb zelf ook ooit mn neus gestoten en mn ongelijk gevonden echter is dit geen schande en kun je er dus ook van leren.

Wellicht kan dit nu ook eens stoppen want hij lijkt een ding te gaan worden en ik denk dat dit niet de bedoeling is.

Gr,
enzoishet

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 26 Mei 2014, 23:22

De waarheid van ervaringsdeskundigen zal mogelijk nors over kunnen komen.
Vooral als je dacht dat je de aankoop van je leven hebt gedaan..

Het is erg simpel: We geven hier (gratis) onze kennis en ervaring op maat weg.

Dan is de waarheid (met onze tientallen jaren ervaring) soms geen leuk bericht maar wel oprecht bedoeld om mensen te behoeden voor kosten die straks niet meer te overzien zijn.
Dat is het doel en probeer dat maar eens tegen te spreken..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 27 Mei 2014, 08:32

enzoishet schreef:Iedereen verdient een tweede of derde kans Michael. Ook jij hebt je leven gebeterd dus laat een ander ook.

Jan (Wolf1) kan dit best zeggen en maakt het niet niet erger dan dat het is. Ik kan Jan helaas geen sukkel noemen omdat hij gewoon geen sukkel is.

Hans van Vuuren begint elke keer over zn roze bril en al zn verhalen over een bodemloze put. Weinig positiefs van de beste man echter zo is hij en dat maakt hem uniek en tot een bijzonder exemplaar.

Ik hoef gelukkig bij niemand te slijmen en ben niet partijdig maar ieder zn ding. Belangrijk is gewoon dat er de juiste dingen worden gevraagd en dat er een duidelijke uitleg plaats vind. Als Jan bijvoorbeeld zn uitleg of een reactie geeft met daarin meer vragen dan antwoorden dan haakt 80% af. Bijna niemand volgt dan nog waar hij het graag over wil hebben of welke gegevens er ontbreken om tot ene goed en duidelijk verhaal te komen.

Als Wolf het allemaal wel best had gevonden dan had hij allang niet meer zn kennis en kunde gedeeld met ons allemaal.

Natuurlijk is het de toen die de muziek maakt maar Jan is gewoon een dood goede kerel en hij kan wel eens nors zijn. Wie weet moet je eens met hem mee op een vaartocht en dan veranderd je mening wellicht.

Ik heb zelf ook ooit mn neus gestoten en mn ongelijk gevonden echter is dit geen schande en kun je er dus ook van leren.

Wellicht kan dit nu ook eens stoppen want hij lijkt een ding te gaan worden en ik denk dat dit niet de bedoeling is.

Gr,

Ten eerste wil ik je erop wijzen dat ik op de forums heb gekozen voor een pseudoniem, dat is Chaea en graag wil ik ook onder die naam genoemd worden.

Verder heb ik geen strafblad en eet altijd mijn bordje netjes leeg, ook kan ik mij geen enkele moord, beroving, verkrachting, diefstal, verduistering, verslaving, ontvoering, oplichting etc etc herinneren dus waar je de wijsheid vandaan haalt dat ik mijn leven heb gebeterd is mij volstrekt onduidelijk.
Stel het ook beslist niet op prijs dat je dit soort onzin neerzet.

Ik lees Wolf zijn goede bedoelingen echt wel, en dat het een heel aardige man is met een karakter geloof ik direct en das heel mooi allemaal maar dit roest mij aan mijn r**t om in zijn termen te blijven. iedereen achter het toetsenbord zal een bepaald persoon zijn in het "normale" leven, maar dit is een digitale omgeving en de digitale persoon heeft hele andere kenmerken voor anderen dan die in het "normale"leven te zien zijn.

We kunnen een heel psychologisch praatje hierover houden maar we verliezen hiermee de essentie uit het oog.

Behandel elkaar met respect ongeacht vaak opborrelende irritatie als een ander het (on)terecht anders ziet.
Schelden, kleineren, tutoyeren, zie je vaker op forums en dat is gewoon onvermogen van degene die dit doet in een discussie of dialoog, wie of waarom iemand dat doet moet niet uitmaken, hoort gewoon niet thuis op een (en vooral dit) forum.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 27 Mei 2014, 08:42

vuuren1 schreef:De waarheid van ervaringsdeskundigen zal mogelijk nors over kunnen komen.
Vooral als je dacht dat je de aankoop van je leven hebt gedaan..

Het is erg simpel: We geven hier (gratis) onze kennis en ervaring op maat weg.

Dan is de waarheid (met onze tientallen jaren ervaring) soms geen leuk bericht maar wel oprecht bedoeld om mensen te behoeden voor kosten die straks niet meer te overzien zijn.
Dat is het doel en probeer dat maar eens tegen te spreken..

Dat wij hier onze kennis en advies gratis weg geven is niet alleen om de ander van dienst te zijn, wij vinden het zelf gewoon heel leuk om te doen. We praten graag over boten en watersport en daarom zitten we ook op een watersportforum, hobby, passie dat is de drijfveer.

Kan nu allemaal voorbeelden gaan aanhalen om te laten zien dat het anders kan maar als een goed voorbeeld is Henkvd en Ton Aarts, 2 personen met veel kunde die ik nimmer zo heb zien reageren.

Je doel spreek ik niet tegen, maar wel de manier hoe iemand dat doel wil bereiken.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Lucter » 27 Mei 2014, 17:31

Ik sluit mij aan bij Chaea.

Naast de eigen verantwoordelijkheid voor het gedrag, ligt er een taak bij de zelfbenoemde beheerder(s) van het forum.
De wijze waarop wolf naar buiten treed is ongepast, onfatsoenlijk en een goed forum onwaardig.

Als de beheerder(s) dit zo doorgang laten vinden staat ons nog wat te wachten.
Ik zal mij niet verder laten verleiden mijn persoonlijke mening over wolf te ventileren, maar weet wel dat als hij zich bij ons op het steiger zo zou
gedragen, een nat pak voor hem nog een goede afloop zou betekenen.

Kennis hebben is mooi, kennis delen is nog mooier.

Prat gaan op je kennis noemen we hier zielig, en als je er na je pensioen nog rechten aan denkt te kunnen ontlenen, ben je volgens mij te laat;
dat had je tijdens je werkzame periode moeten verzilveren.
Lucter

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 27 Mei 2014, 18:56

Nou had ik het idee dat dit topic ging over "roer stop/aanslag"

Inmiddels krijg ik de indruk dat niet iedereen het zelfde denkt over die titel
Het roer ontbreekt in de meeste reacties, ermee stoppen dat lukt nog niet erg om dan over aanslag maar niet verder uit te wijden.

Heren kunnen we weer terug ontopic ?

Reageren is geen noodzaak en als u klachten heeft kan dat via PB zoals u weet, aan die zich aangesproken voelen in dit topic de fijne taak om weer terug te keren naar het topic zelf, 64 reacties die niets met het roer van de Topic starter te maken hebben, zou een stuk beter kunnen.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor Lucter » 27 Mei 2014, 19:12

henkvd schreef:Nou had ik het idee dat dit topic ging over "roer stop/aanslag"

Inmiddels krijg ik de indruk dat niet iedereen het zelfde denkt over die titel
Het roer ontbreekt in de meeste reacties, ermee stoppen dat lukt nog niet erg om dan over aanslag maar niet verder uit te wijden.

Heren kunnen we weer terug ontopic ?

Reageren is geen noodzaak en als u klachten heeft kan dat via PB zoals u weet, aan die zich aangesproken voelen in dit topic de fijne taak om weer terug te keren naar het topic zelf, 64 reacties die niets met het roer van de Topic starter te maken hebben, zou een stuk beter kunnen.

T'is maar een suggestie; mooie taak voor de "beheerder" eens terug te kijken waar het dan fout ging? :cry:
Lucter

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen