Draaiuren?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Draaiuren?

Berichtdoor m-bosch » 14 Jul 2014, 17:12

quichot schreef:Off topics moeten af en toe kunnen. Voor je het weet nemen we onszelf anders serieus. :)
Maar terug naar de topic: die 24 ton heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt. Dat is nogal wat voor een jacht. Ik vraag me dan ook net als Ton af, om wat voor schip gaat het? Type, maten, fotootje?

http://www.anwbwatersport.nl/botenmarkt ... rieur.html
m-bosch

ligplaats:
info:

Berichtdoor m-bosch » 14 Jul 2014, 17:22

Jan Huibers schreef:Wel een vette boot.... Heb zelfs een paar keer op het punt gestaan om te gaan bellen...

Het is dat het geen btw-schip is en een dubbelschroefs met 1 kiel (eerder schroefschade) en nog wat dingetjes anders had ik een bod gedaan....

http://www.anwbwatersport.nl/botenmarkt ... rieur.html Ik heb nog geen idee van de onderkant Dat het een schip met 1 kiel is en vrij draaiende schroeven is voor mij nieuw.
m-bosch

ligplaats:
info:

Berichtdoor m-bosch » 14 Jul 2014, 17:23

m-bosch schreef:
Jan Huibers schreef:Wel een vette boot.... Heb zelfs een paar keer op het punt gestaan om te gaan bellen...

Het is dat het geen btw-schip is en een dubbelschroefs met 1 kiel (eerder schroefschade) en nog wat dingetjes anders had ik een bod gedaan....

http://www.anwbwatersport.nl/botenmarkt ... rieur.html Ik heb nog geen idee van de onderkant Dat het een schip met 1 kiel is en vrij draaiende schroeven is voor mij nieuw. Groeten Mart
m-bosch

ligplaats:
info:

Berichtdoor m-bosch » 14 Jul 2014, 17:39

Een boot van 24 ton (Incl 15oo l water en 3000 l brandsof) is volgens mij niet zo heel bijzonder qua gewicht. Dat zo'n boot wordt aangedreven door 2x 150 pk lijkt mij niet overdreven. Als er ooit stroom opwaarts mee word gevaren op de Rijn met 6 a 7 km stroom (misschien komt dat wel voor) is het vermogen zelfs heel normaal volgens mij.
Goeten Mart
m-bosch

ligplaats:
info:

Berichtdoor enzoishet » 14 Jul 2014, 18:09

Hallo Mart,

De firma Mulder uit Voorschoten weet over het algemeen wel hoe ze een bootje moeten bouwen dus daar zou ik niet te veel over in zitten :D

Verder is op een foto te zien alsof het idd lijkt dat er maar 1 motor loopt. Als het schip bij het eiland van Maurik vandaan komt dan zal het wellicht met regelmaat op 1 motor hebben gevaren om de haven uit te gaan en naar een rustig plekje te komen. Voor het grotere water is het idd wel lekker en kun je met dit schip en het vermogen prima uit de voeten.

Mulder maakt snelle rompvormen en staat mede bekend om zn wat sneller varende schepen.

Een aankoopkeuring is wel iets wat ik zou adviseren maar volgens mij ben je al goed op de hoogte.

Succes met je keuze en je beslissing en het is een super mooi elegant jacht.

Gr, Ton
enzoishet

ligplaats:
info:

Berichtdoor aquanaut » 14 Jul 2014, 18:20

m-bosch schreef: Wat is dan specifiek het verschil tussen een TMD en een TAMD.? groeten Mart

De TAMD heeft een laadluchtkoeler die kwetsbaar en prijzig is.

Maar ik heb de bescrijving op de site even gelezen en ben er wel gerust op dat het TMD 's zijn.
Productiejaar komt overeen met bouwjaar.

maar ben je al wat verder met dit schip?

En inderdaad een prachtig schip, maar controleer ff of de urenteller in de toerenteller loop (het zijn beruchte meters!)

Groet,
Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Berichtdoor m-bosch » 14 Jul 2014, 18:35

aquanaut schreef:
m-bosch schreef: Wat is dan specifiek het verschil tussen een TMD en een TAMD.? groeten Mart

De TAMD heeft een laadluchtkoeler die kwetsbaar en prijzig is.

Maar ik heb de bescrijving op de site even gelezen en ben er wel gerust op dat het TMD 's zijn.
Productiejaar komt overeen met bouwjaar.

maar ben je al wat verder met dit schip?

En inderdaad een prachtig schip, maar controleer ff of de urenteller in de toerenteller loop (het zijn beruchte meters!)

Groet,
Aquanaut

Bedankt, Ik controleer zeker de urentellers. en volgens mij is 3200 draaiuren voor zo'n motor nog niet zo bijzonder veel. Mart
m-bosch

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 14 Jul 2014, 18:43

m-bosch schreef:

http://www.anwbwatersport.nl/botenmarkt ... rieur.html Ik heb nog geen idee van de onderkant Dat het een schip met 1 kiel is en vrij draaiende schroeven is voor mij nieuw.

Je zegt het alsof je weet dat het een schip is met 2x een kiel en dus 2x een hak en dus idd geen 'vrijdraaiende' schroeven?

Meestal heeft een 2 motorig schip van deze lengte zoals van der Valk, Super van Craft ect ect 1 kiel met aan weerszijden dan de schroeven. Dat hangt dan 'vrij' en de roeren staan dus ook niet in een hak.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor m-bosch » 14 Jul 2014, 18:53

Jan Huibers schreef:
m-bosch schreef:

Je zegt het alsof je weet dat het een schip is met 2x een kiel en dus 2x een hak en dus idd geen 'vrijdraaiende' schroeven?

Meestal heeft een 2 motorig schip van deze lengte zoals van der Valk, Super van Craft ect ect 1 kiel met aan weerszijden dan de schroeven. Dat hangt dan 'vrij' en de roeren staan dus ook niet in een hak.

Begrijp me goed Jan dat ik ECHT geen idee heb hoe de onderkant eruit ziet. Hoe het er onder uit ziet is dus voor mij volledig nieuw. Jouw conclusie lijkt me ook waarschijnlijk. maw 1 kiel met 2 vrijhangende schroeven. (best kwetsbaar) groeten Mart
m-bosch

ligplaats:
info:

Berichtdoor eagle » 14 Jul 2014, 20:41

Is van binnen ook goed te zien..

Gr, Eagle
eagle

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard