Beleefd als we zijn doen we een rondje voorstellen.
Luc bouwjaar 1959, ex touringcarchauffeur, nu sinds 8 jaar bij hetzelfde bedrijf op de commerciële binnendienst/planning. Maar heb voorlopig een medisch rijverbod tot mei 2016 wegens onverklaarbare syncopes (flauwvallen dus). Hobby's mag graag gaan vissen en geocachen. Ook fotografie behoort ook tot 1 van de hobby's.
Chris bouwjaar 1960, ex kokkin (grootkeuken), sinds 2003 zelfstandig pedicure. Breiwerk,handwerk, geocachen.
Gezamenlijk hebben we een Hovawart waarmee we trainen.
We wonen in een stukje Nederland waarvan de meeste mensen denken dat het bij België hoort overigens: Graauw in Zeeuws-Vlaanderen, verbroederd met Grou in Friesland waar we overigens inmiddels goede kennissen hebben.
Op dit moment hebben we een camper op C-rijbewijs, maar vermits het medische rijverbod van Luc en omdat Chris absoluut geen groot rijbewijs wilt halen kijken we uit naar een boot.
We zijn ons nogal flink aan het inlezen geweest en zijn zover dat we een behoorlijk idee hebben over wat we willen. We gaan morgen vrijdag 02 oktober kijken en proefvaren met een Doerak 780. Bij het inlezen kwamen deze schepen nogal naar voren als makkelijk te besturen scheepjes vandaar de interesse. Een groter schip lijkt ons wel wat, maar zolang we geen ervaring hebben zetten we dit maar uit onze gedachten.
Hebben jullie nog tips voor de Doerak? Ik heb me al ingelezen over de zinkverf ter informatie.
Het schip waar we naar gaan kijken is in 2013-2014 gerenoveerd inclusief gestraald dus. Vraag me overigens af of je dat überhaupt kan controleren ter plaatse?
Tips zijn welkom!