HermanT schreef:Dan komt Hempel in beeld met alucoat en High-build of Werdol silverpaint en Werdol kopervrij. Ik ga me nog even verdiepen in Primacon, heb ik nog niet gedaan.
Weet je zo Jan, waar ik die spoelthinner kan kopen? Autospuiterij wellicht?
Als je maar geen beroepsvaart uitvoering van Hempel neemt want als je dat niet goed doet flikkert die er al af als je er naar kijkt. Ik zou niet te moeilijk doen met alucoat en werdol meuk... High-build vind ik een loze kreet die slechts bedoeld is om de watersporters meer geld uit hun zakken te kloppem.
Ik voer jaarlijks testen uit voor de grote merken en dan onder hun supervisie ofwel: dit jaar bijvoorbeeld de Linssen 29,9 met 2 bekende merken. Ik krijg dan te horen hoeveel lagen op welke basis. Ze meten de laagdikte voor ik wat gedaan heb en ze komen meten als ik klaar ben voor de boot erin gaat. Eind van het vaarseizoen plukken we die boot er weer uit, word de helft afgespoten en andere helft niet. Ze staan er meteen weer bij, nemen 100.000 foto's, nemen schraapjes van het schone en vieze gedeelte, meten weer de laagdiktes, noteren hoeveel vaaruurtjes erop zitten ect ect.
Vorig seizoen Interspeed Extra en Boero getest.
Beiden laatst genoemde merken gaan goed over Primacon, Interspeed Extra is bijna een harde AF te noemen, hij bleef iets zwarter als de Boero maar ik adviseer je de laatste. Die was verreweg het schoonst, eigenlijk net zo schoon als de AF die niet meer mag.
Spoelthinner is goedkoper als zuivere thinner maar is prima voor schoonmaken, je kunt het kopen bij een spuiterij ja, ik haal het bij een spuiterij om de hoek en betaal €8,- per 5 liter.