De Stoere schreef:Ik heb niet de ervaring die jij hebt jan maar bij mij flikkerde de hempel er ook zo vanaf,wel moet ik erbij zeggen op de kant en in de zon,het schroeide gewoon weg.
Ik ben blij dat je dezelfde ervaring hebt,want er zijn hier bijdehandjes die dan zeggen dat ik ongeveer alles verkeerd heb gedaan terwijl ik het gedaan had zoals mij voorgeschreven was
Gr René ( De Stoere)
De beroepsvaart Hempel is er in verschillemde smaken... 1 van de smaakjes kan alleen op hele grote schepen, dat smaakje moet perse over vele vierkante meters uitgesmeerd worden en minimaal 20kmp varen...
Een andere eigenschap van de beroepsvaart hempel is dat je die met z'n 2en moet smeren. De eerste maakt voor zijn werk uit de oude laag nat met thinner, zodra die maar net droog is moet de Hempel erop, zodra die eerste laag aan het aandrogen is en dat gaat bar snel moet de 2e laag erop. En dan mag die mog maar even droog staan en dan moet het bootje het water in.
Duik maar eens in die spec's dan word je gek en merk je dat je die eigenlijk zowat nergens op kan smeren.