Amerlock 400C ervaring gevraagd

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Amerlock 400C ervaring gevraagd

Berichtdoor Jan Huibers » 19 Feb 2016, 20:58

De Stoere schreef:Ik heb niet de ervaring die jij hebt jan maar bij mij flikkerde de hempel er ook zo vanaf,wel moet ik erbij zeggen op de kant en in de zon,het schroeide gewoon weg.
Ik ben blij dat je dezelfde ervaring hebt,want er zijn hier bijdehandjes die dan zeggen dat ik ongeveer alles verkeerd heb gedaan terwijl ik het gedaan had zoals mij voorgeschreven was
Gr René ( De Stoere)

De beroepsvaart Hempel is er in verschillemde smaken... 1 van de smaakjes kan alleen op hele grote schepen, dat smaakje moet perse over vele vierkante meters uitgesmeerd worden en minimaal 20kmp varen...
Een andere eigenschap van de beroepsvaart hempel is dat je die met z'n 2en moet smeren. De eerste maakt voor zijn werk uit de oude laag nat met thinner, zodra die maar net droog is moet de Hempel erop, zodra die eerste laag aan het aandrogen is en dat gaat bar snel moet de 2e laag erop. En dan mag die mog maar even droog staan en dan moet het bootje het water in.
Duik maar eens in die spec's dan word je gek en merk je dat je die eigenlijk zowat nergens op kan smeren.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor Klaver vier » 19 Feb 2016, 21:08

Ik gebruik dus geen hempel meer alleen amerlock zonder antifouling,bevalt prima
Gr René
Klaver vier

Berichtdoor vuuren1 » 19 Feb 2016, 21:21

Die Tenco teervervanger is meestal geen goede basis voor een echte onderwatercoating.
Ik lees ook uit het verhaal dat het er na 1 jaar "aardig" uit ziet, ofwel niet optimaal (anders zou immers niet overwegen om over te stappen).

Zo Jan het omschrijft heb je het over de minimum eisen om enige kans van slagen te hebben.
Pas ook op met de soorten oplosmiddelen van de diverse coatings, dat kan niet zomaar samen met de toegepaste Tenco.
Én let op het dauwpunt, als dat niet klopt is er geen 1 middel succesvol.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 19 Feb 2016, 21:29

De Stoere schreef:Ik gebruik dus geen hempel meer alleen amerlock zonder antifouling,bevalt prima
Gr René

Er is meer tussen hemel en aarde als alleen hempel en amerlock gelukkig

Zoals gezegt: als je het binnen de huidige regels wil doen is Boero de beste en interspeed extra een goede 2e

En inderdaad Hans, die tip was ik vergeten mee te geven, het dauwpunt... Sommige dingen zijn zo'n gewoonte geworden dat ik er niet bij nadenk of zoals nu vergeet te zeggen..
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

info:

Berichtdoor HermanT » 19 Feb 2016, 23:02

hmmm, dauwpunt........ meerdere malen de klok horen luiden, maar waar hangt die verd.. klepel nou. gelukkig is er google én zijn er aardige forumgasten.
Een dauwpuntcalculator heb ik al gevonden.
stel de temp is 15gr en de RV is 70 % dan is het dauwpunt 9.6 graden, met een veiligheidsmarge van 3graden kom je dus op 12.6 graden.
Goed, een thermometer met RV meter heb ik wel, so far so good. maar moet ik dan vervolgens de scheepshuid meten en die moet dan boven de 12.6 graden zijn? En als die interpretatie goed is, waarmee meet ik de scheepshuid dan?
Excellent 900 "ORION"
fotograaf in ruste, maar niet zo rustig
Gebruikers-avatar
HermanT

ligplaats: Heerenveen
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 19 Feb 2016, 23:07

HermanT schreef:hmmm, dauwpunt........ meerdere malen de klok horen luiden, maar waar hangt die verd.. klepel nou. gelukkig is er google én zijn er aardige forumgasten.
Een dauwpuntcalculator heb ik al gevonden.
stel de temp is 15gr en de RV is 70 % dan is het dauwpunt 9.6 graden, met een veiligheidsmarge van 3graden kom je dus op 12.6 graden.
Goed, een thermometer met RV meter heb ik wel, so far so good. maar moet ik dan vervolgens de scheepshuid meten en die moet dan boven de 12.6 graden zijn? En als die interpretatie goed is, waarmee meet ik de scheepshuid dan?

IR thermometer :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

info:

Berichtdoor Chicken power » 20 Feb 2016, 01:21

De Stoere schreef:Ik heb niet de ervaring die jij hebt jan maar bij mij flikkerde de hempel er ook zo vanaf,wel moet ik erbij zeggen op de kant en in de zon,het schroeide gewoon weg.
Ik ben blij dat je dezelfde ervaring hebt,want er zijn hier bijdehandjes die dan zeggen dat ik ongeveer alles verkeerd heb gedaan terwijl ik het gedaan had zoals mij voorgeschreven was
Gr René ( De Stoere)
Nee snugger, het enige is dat jij niet zo bijdehand was om niet het exacte Hempel product te vermelden, waardoor we niet kunnen controleren of het, ondanks het advies van je verfboer, nou echt snugger was om die producten met instemming van beide fabrikanten 'nat in nat' door elkaar te rollen.

Ik stel vast dat je onzorgvuldigheid in die berichtgeving niet netjes (beledigend) naar Hempel is, maar ter ontlasting kun je aanvoeren dat je, mogelijk onterecht hebt blindgevaren op je verfleverancier. Op dezelfde manier als het fout ging door een verfadviseur als in het 'Knobbe- verhaal'.

Dus laat nu even dat gehak op Hempel, want Jan kent dat in de juiste combinatie èn applicatie als wel een uitstekend product bij een specifieke toepassing!

Ondanks de wel 'heel zunige' opmerking dat Jan volgens HvV die problemen ' wel redelijk de baas bent'. Soderju, ik weet nog even niks te verzinnen hoe je het nog beter kunt doen dan zoals Jan het aanpakt...

Maar ja, de ware 'onbaatzuchtigen' worden natuurlijk nooit echt geprezen, veels te bedreigend!

Groet, Cp
Gebruikers-avatar
Chicken power

ligplaats: Achterover
info:

Berichtdoor Klaver vier » 20 Feb 2016, 10:25

Zoals ik reeds vermelde vermelde heb ik het gedaan zoals voorgeschreven en gelukkig hoef ik daar geen verantwoording voor af te leggen aan meneer Cp,wat ik ook niet van plan ben
Wat mijn betreft meneer Cp met een kleine p blijf lekker achterover liggen op je ligplaats inplaats van iedereen te bekritiseren.
Ik heb bij deze mijn zegje gedaan en hou er over op, ik ben er klaar mee
Gr René die zich irriteert aan Cp
Klaver vier

Berichtdoor AlfaR » 20 Feb 2016, 12:46

Reactie van cp is erg onfatsoenlijk inderdaad, zo ga je niet met elkaar om op een forum.

Ik denk dat cp een waarschuwing moet krijgen en als het weer gebeurt, van het forum af.
AlfaR

ligplaats:
info:

Berichtdoor eagle » 20 Feb 2016, 12:51

Geheel mee eens!

Gr, Eagle
eagle

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen