door Arthur4 » 18 Okt 2018, 13:21
excuus voor het vorig jaar niet meer verder reageren, meestal doe ik dat wel. Uiteindelijk is de koppakking vervangen en dat heeft niets geholpen, de volgende stap was de motor uitbouwen en dan toch maar de rubber ringen onder de cilinders vervangen. Zo gezegd en gedaan. Motor weer ingebouwd en alles was weer zoals het hoort te zijn. Van de zomer met de boot naar Frankrijk, onderweg brak de leiding tussen de warmtewisselaar en de boiler. Door een "klein foutje" uit het verleden deed het alarm het niet, ik zag aan de temperatuurmeter dat de motor over de 100' C was verhit. Lang verhaal kort, leiding gerepareerd en ogenschijnlijk geen schade. Nu inmiddels weer een paar honderd uur verder, weer lekkage van koelwater in de olie. Na diverse test, toch maar weer de koppakking vernieuwd, van de week met testdraaien toch weer water in de olie. Dus inmiddels voor 99% zeker weer schade aan de rubberringen. Ik ben me aan het beraden ........
Laat weer horen als ik heb besloten wat te doen,
groeten Arthur