Bericht door Leon » zo 11 aug 2013, 11:21
Hier al gelezen over een min of meer soortgelijk probleem, maar volgens mij met een andere conclusie.
Historie in het kort: Motor liep als een zonnetje. Na een tijd 1-2 uur varen valt hij zonder enige waarschuwing compleet uit.
Versnelling in vrij, paar keer in balletje knijpen, starten lopen.....zolang het duurt.
Gaandeweg ging de storing zich steeds vaker voordoen tot er uiteindelijk nauwelijks 100mtr mee gevaren kon worden.
Motor eraf en naar een bedrijf. Voor € 260,- motor beurtje gehad, bougies vervangen, impeller, membraam carburateur (ivm lekkage?!?,
anode, nog wat pakkingen, carburateur ultrasoon reinigen en olie.
Probleem? Nog steeds hetzelfde, grrrrr. Monteur mee gaan varen, stekkertje benzinetank vervangen, niks, nog een keer
geweest, slangetje vastgezet, je raad het al, niks......
Motor weer eraf en naar de winkel. Alles nagekeken en laten lopen in de tank, loopt als een zonnetje alleen een membraan
vervangen (van de brandstofpomp kan dat?) Helaas probleem blijft.
Vriend erbij, carburateur eraf, niks gevonden. Elektrisch brandstofpompje geprobeerd maar die werkte niet naar behoren.
Uiteindelijk de benzinetank op ong 1.70mtr neergezet zodat de slang omlaag de motor in loopt.
Nu 2 keer gevaren en ja hoor, hij blijft lopen.....
Da's mooi, maar natuurlijk een noodoplossing. Zelf denk ik dat het probleem in de brandstofpomp of opvoerpomp
moet zitten want al het andere lijkt wel uitgesloten.
Wie kan me adviseren wat ik nu moet vervangen?
Alvast bedankt!