VaarStudent schreef:Zie foto's via onderstaande url
Wat zijn dat voor grijze plakkaten bovenop de boot?
Duct tape?
VaarStudent schreef:Zie foto's via onderstaande url
Oeverloos schreef:Ik denk dat onze student,
als die al bestaat,
weer aan de studie is gegaan.
Mvrg. Oeverloos
sinty schreef:Hou er wel rekening mee dat het onderwaterschip van het zogenaamde puddel ijzer kan zijn. Mochten er slechte stukken inzitten. Is dit niet door iedereen zomaar te lassen. Je zou m ook kunnen laten hellen in overleg met de verkoper dat zijn de kosten niet. Dan kun je wat meer zien
Wolf1 schreef:Je hebt helemaal gelijk ! Slip of the pen, bedankt.
Gr. Wolf1
SimondeDanser schreef:Wat er technisch allemaal werkt/niet werkt is eigenlijk niet zo erg interessant. Met inzet en enthousiasme krijg je dat allemaal wel weer werkend. Maar het casco moet goed zijn. En met een bouwjaar van 1936 zou ik daar heel erg voorzichtig mee zijn. Mijn advies zou zijn als je de boot daadwerkelijk zou willen kopen: als je het eens kan worden over de prijs dan altijd een voorbehoud maken dat je de boot op de kant wil kunnen inspecteren. En het belangrijkste: dikte metingen (laten) doen !! Boten werden in die tijd vaak van redelijk dunne plaat gebouwd. Dus na 86 jaar loop je wel een verhoogde kans dat er (te) dunne plekken in zitten. Dus zonder diktemeting zou ik deze boot nooit kopen ook al kreeg ik hem gratis.
De motor is van een Mercedes 300D. Inmiddels ook al niet de nieuwste meer. Maar dat waren wel goede motoren. Alleen kan het best zijn dat deze eerst al een lang leven in een auto achter de rug heeft en toen in deze boot is gezet. Dus ondanks dat het in de basis een goede motor is kan de tand des tijds hier ook al enige tijd zijn werk hebben gedaan.
Succes ermee.
Mvg Felix
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten