har schreef:Dank voor alle input zover...
Ik heb besloten om te beginnen met de verstuivers te laten testen en tegelijkertijd een rechtsdraaiende schroef plaatsen of laten plaatsen. Daarna maar weer even varen en kijken hoe de motor reageert. Mocht dit alles het probleem niet verhelpen noch verlichten dan kan ik alsnog de kop laten reviseren en hopen dat er niet meer ellende uit voort vloeit ...
Ik heb hier en daar een beetje gegoogled maar kan niet echt veel hands on documentatie vinden om een schroef te vervangen. Is dit iets wat iemand met weinig tot geen ervaring zelf zou kunnen doen?
Mvgr,
Harun
bas schreef:Als de compressietest, al dan niet gangbaar uitgevoerd, aangeeft dat daar wat mis is zou ik daar eerst maar naar gaan kijken. Als dat niet goed is dan is al het overige zonde geld.
Na een 2de compressie test en een compressie test waarbij ik wat motorolie in de bewuste cilinder kamer heb gegoten, viel de compressie aanzienlijk hoger uit dan voorheen (eerste metingen waren rond: 15 en met olie in de cilinderkamer richting 30). Conclusie die ik hieruit trek, is dat het waarschijnlijk meer dan alleen een koppakking, of kop revisie wordt.
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten