Ik heb in mijn boot een PRM keerkoppeling type 302. De koppeling voldoet prima. Echter hij lekt wat olie. En het vervelende is dat ik niet kan ontdekken waar dit eruit komt. En aangezien het een hele operatie is om de koppeling in een werkplaats te krijgen ben ik eerst benieuwd of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben en die me kunnen vertellen hoe zij dit hebben opgelost.
De koppeling is altijd nat aan de bovenzijde. In een randje van de koppeling aan de bovenzijde over stuurboord ligt altijd een beetje olie. Rondom de peilstok, de ontluchting en de uitgaande as is alles kurkdroog.
Aangezien de bovendeksels naar bakboord aflopen lijkt het met niet voordehand liggend dat daar de lekkage vandaan komt want dan zou de olie naar bakboord lopen.
Tussen de boven- en onderzijde van de keerkoppeling door zou het ook kunnen lekken. Echter de scheiding tussen beide helften ligt onder het niveau waar ik steeds de olie vind.
Op advies van Dintra heb ik 2 jaar geleden de ontluchter vervangen door een klepje. Ik denk dat dit een overdrukventiel is. Echter dit heeft geen verbetering in de situatie gebracht.
Herkent iemand dit probleem? En hoe is dit verholpen?
Alvast dank voor jullie input.
Mvg
Felix