jammer dat je geen foto kan plaatsen.
ik denk dat ik dit systeem hem. vlakkoeling, gesloten systeem, koeling via een beun (rechthoekig vat) die in het vlak gelast zit, soms met droge uitlaat, soms met extra buitenwater koeling alleen voor de uitlaat..
de koeling zit in het motor ruimte gelast aan de zij kanten en is gevuld met koelvloeistof
dit is voor de koeling van de motor.
het buitenwater gaat via een pomp naar de warmte wisselaar en dan naar de uitlaat naar buiten.
boven in de warmte wisselaar zit koelvloeistof. die ik ver onder de dop had gevuld.
de hele zomer was het flesje dat verbonden is met het tuitje onder de dop droog
met varen, dus warme motor.
nu heb ik vorige week mijn boot die in de haven ligt
van plek naar andere plek gevaren, er zat 1 boot tussen, dus de motor is dan nog hartstikke koud
en kan het koelvloeistof nog niet uit gezet wezen .
als je de dop er af draaide kwam er veel koelvloeistof omhoog.
de kleur in het flesje was ook veel lichter dan de koelvloeistof die ik er in had gedaan vorig jaar
het koelvloeistof kon tot min 26 nu hebben we het koelvloeistof in het flesje getest.
de koelvloeistof kon nu nog tot min 20.
er werd gezegd dat de warmte wisselaar misschien lek is, dit is ook mijn conclusie.
want als de tussen want tussen water en koelvloeistof lek is, komt er water bij de koelvloeistof,
dan word de kleur lichter, en kan minder vorst hebben, en raakt de warmtewisselaar voller, en loopt over.
de man van de werf zij hij kon hem afpersen als de meter beweegt dan is die lek.
maar als het klopt wat ik zeg, dan hoeft die niet af gepest te worden, dit is dan onnodig geld uit geven
ps foto krijg ik der niet in ,maar het is de zelfde foto als blz1 zoon warmtewisselaar heb ik der in
hoop dat het duidelijk is