HH,
Motortje is eruit, breng hem weg voor een objectief oordeel.
Zit vast iets aan kostten aan, dan weet je iig of het loont om tot revisie over te gaan.
Neem daarna een besluit.
Omgeving Haarlem? Dan weet ik een goed en betrouwbaar adres.
Navigo
har schreef:Ik heb Eerland tijdens het oriënteren al gebeld en helaas is de motor nig niet gereviseerd. Dus het komt dan op hetzelfde neer als ik mijn eigen motor laat reviseren. Ik ken het bedrijf niet, maar vond de advertentie redelijk misleidend.
Ik snap je test en je conclusie nog niet helemaal eerlijk gezegd. De eerste keer was er sprake van compressieverlies op 1 cilinder, nu zijn ze alle 3 gelijk begrijp ik eruit?
Maar goed, als de compressie met olie op de zuigers wel goed is suggereert dat dus dat de lekkage aan de zuigerkant van het verhaal zit dus waar de conclusie van een koprevisie dan vandaan komt dat is voor mij niet helemaal duidelijk.
aquanoob schreef:Als het een nieuwe motor wordt, dan neig ik naar een Craftsman CM3.27 (alhoewel Drinkwaard van mening is dat een cm2.16 dicht in de buurt komt van wat mijn m3.10 (22PK) nu levert) of een Beta 20.
Zijn er forumleden die soortgelijke uitdagingen hebben gehad en wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven?
Het blijft lastig zonder onderzoek om zeker te zijn wat er precies aan de hand is maar ik wil voorkomen dat ik er meer geld in stop en dan tot de conclusie kom, dat het toch beter is om te hermotoriseren. Dat is een beetje het dilemma...
eagle schreef:Er is een eenvoudige gratis test om te controleren of alle drie cilinders evenveel bijdragen.
Motor warm draaien, en ongeveer 1500 toeren laten draaien.
Bij de verstuiver van cilinder 1 de hogedruk dieselleiding wartel iets losdraaien; Er wordt daar dan niet meer ingespoten, en die cilinder doet niet meer mee..
De motor gaat nu "rot" lopen,en wat schudden; let goed op dit effekt! Draai dan de wartel weer vast; motor gaat weer normaal draaien.
Herhaal dit bij cilinder 2, en let weer goed op het effect.
Tenslotte cilinder 3..
Indien de effecten vrijwel hetzelfde zijn bij elke cilinder, dan dragen ze evenveel bij, zoals het hoort.
Maar indien er bij een van de cilinders minder effect wordt waargenomen, dan is dat een zwakke broeder..
Dat kan meerdere oorzaken hebben; slechte verstuiver, verkeerde klepspeling, slechte compressie.. Dat moet dan verder onderzocht worden.
De test geeft een indruk over of er met een cilinder iets mis is, of dat er een algemene oorzaak is, brandstof systeem, kabelafstelling...
Gr, Eagle
Wolf1 schreef:Hoe moeilijk kan het weer allemaal zijn ? ?
Het motorretje staat er al naast, waarom nu niet even dat kopje er af om gewoon te kijken !
Is de koppakking in orde en hoe groot is de stootrand, deze informatie zal toch moeten bepalen wat de verwachte kosten zijn.
Gr. Wolf1
har schreef: Helaas heb ik nog nooit een kop eraf gehaald en kan ik te weinig informatie vinden op het internet om er stapsgewijs doorheen te lopen. Ik hoor van de revisie bedrijven dat eraf halen niet zo moelijk is, maar als je niet precies weet hoe en waar te beginnen, dan blijft het een te grote gok vind ik. Ik denk dat ik toch maar mijn motor laat onderzoeken alvorens een besluit te nemen. Als ik het zelf had kunnen doen en beoordelen, dan was het inderdaad geen dilemma geweest . Ik heb al aardig wat kosten gemaakt wilde niet voor 'niets' een extra onderzoek doen.
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten