chaea schreef:Uiteraard goed bedoeld, maar is ts gebaat bij tegenstrijdig advies
Ja er zijn middeltjes om dit soort schades op te lappen.
Ook ik heb het welleens gebruikt als een klant een reparatie te duur vond, in gedachte van beurs is 100 euro een heel stuk minder dan een gedegen en betrouwbare reparatie welke tussen de 500 en 1500 euro zit.
Maar het is een lapmiddel, beperkt betrouwbaar en uitstel van de noodzakelijke ingreep.
Is het een oud barrel, dan kan ik het begrijpen, is het om de boel goedkoop te fixen voor verkoop, dan ben je niet eerlijk ( behalve als je het bij verkoop verteld)
We begrijpen je reaktie, maar menen dat die enigszins achterhaald is door de (ook onze ) praktijk. Bovendien is het ene middel het andere niet. Het is ons ooit aanbevolen door een revisiebedrijf, heeft zich daarna wel bewezen; we gebruiken het bij het herstellen van afgebroken deeltjes van gietijzer, aluminium en brons/messing. Enkele malen zelfs propellers mee gerepareerd bij kleine schades, die tot op vandaag nog houden. Ook voor beschadigde pasvlakken die moeten afdichten.
Grotere scheuren in motorblokken repareren we door zg stitchen, maar kleinere worden uitgeslepen en gevuld met Weicon; tot op heden, na meerdere jaren, voldoen die reparaties nog steeds.
Uiteraard wordt er met de klant overlegd, als alternatief voor vervanging, maar soms zijn delen zeer prijzig, of niet meer leverbaar; dan is dit een serieus alternatief.
Gewoon goed spul; Beetje duur, maar het werkt wel!
Gr, Eagle