Bericht door Jan Huibers » zo 10 feb 2013, 23:49
Hans, als je onder mijn motorkap de motorafdekkap eraf haalt komt er een heel herkenbaar VW blok tevoorschijn... Als je dan ook nog de isolatie tussen de verstuiverleidingen en de brandstofgallerij weghaalt zie je een mooi en degelijk stukje techniek. Met herbruikbare rvs slangklemmen ect!! Ik weet niet hoe ze het met de bleumotion-hamster van VW geregeld hebben maar met de 2.0 TDI ist perfect!!
Ga over een paar maandjes (zodra de eerste fysieke update er is) de Golf 7 bestellen, weer een 2.0 TDI (geen downsizing

) 150 pk 6 bak uitvoering. Gelijk eerste ritje naar JD-Engineering, daar de roetfilter (DPF) eruit laten halen, EGR uitschakelen met een dichte pakking en tunen naar verbruik... 450 NM en 220 PK ongeveer met een gemiddeld verbruik van 1 op 24!! Haalbaar?? Ja want dat verbruik haal ik nu ook met de Golf 6 hetzij met 20 pk minder. En dan rij ik het meest in de stad. Noem mij maar een merk waarmee dit ook te doen is!! Handmatig schakelen, 4 deurs, ruime auto voor dat lange lijf en rond de 400 NM koppel voor een eventuele gasingreep.
In een auto heb je inderdaad geen keuze meer en zit je altijd met de moderne technieken onder de kap waarbij alles door de computer geregeld wordt. Het verschil tussen de auto en de boot is dat als ik met de auto wat heb ik na een snel telefoontje naar de VW dealer binnen een half uur in de werkplaats sta met de auto... Hetzij op de noodloop erheen gereden... Gesleept of verzin maar wat.... Hoe doe ik dat als ik met een boot midden in de Biesbosch motorstoring krijg omdat de computer het op zijn heupen heeft door een bijv kapotte sensor in de uitlaat??
Daarom ben ik blij dat er motoren te kiezen zijn als de Mitsu 95pk