Even voorstellen..

Even voorstellen..

Berichtdoor CollinL » 15 Aug 2015, 00:37

Hallo! :D

Allereerst zal ik me even voorstellen. Ik ben Collin en ben eigenlijk totaal nieuw in de watersportwereld.
Ik heb van een familielid een boot voor weinig overgekocht, ze hebben deze boot geloof ik zon 20 jaar gehad ofzo, maar door ziekte en overlijden heeft de ander er geen tijd meer voor. De boot is al die jaren hun trots geweest, dus ze zijn blij dat deze in de familie blijft!

Afbeelding

De boot staat op papier als een Beja Kruiser, echter heb ik me laten vertellen dat het geen Beja is, en dat het stuurhut aangepast is. Iemand een idee wat dit dan wel voor boot is?
Verder is de boot van voor tot achter in totaal 7,30 m. Er ligt een Volvo Penta MD6A in.

Het bootje staat nu al een ruime tijd op de wal, waardoor hij van binnen en buiten wel wat opgeknapt moet worden. Ik zie dit als een leuk project en kan niet wachten om er aan te beginnen!

Wat ik wil doen:

- Buitenkant van de boot schilderen, dus de onderwater lijn en de rest.
- Binnenkant van de boot schilderen, dus het staalwerk en het hout opnieuw lakken.
- Motor en motorhuis schoonmaken, dus alles wat onder de olievlekken zit schoonmaken.
- Dak vernieuwen.
- Kajuitzeil vervangen/repareren.

Ook ga ik waarschijnlijk de kussens opnieuw laten bekleden.
CollinL

ligplaats:
info:

Re: Even voorstellen..

Berichtdoor gast » 15 Aug 2015, 11:00

Welkom Collin,

Op eerste zicht zeg ik ook dat het geen Beja is.
Maar als ik even wat beter kijk en door de aanpassingen van de boot zie ik toch de kenmerken van een karakteristieke Beja kruiser.
Er is alleen wel enorm veel aan verspijkerd, de stuurhut is zelfbouw evenals de ramen, deze lijken er gewoon grofweg ingeslepen.
Hieronder een foto van hoe het model oorspronkelijk is.

Afbeelding
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor CollinL » 15 Aug 2015, 11:44

Ja ik zie het aan de lijnen die van de kajuit naar achteren lopen.
Wat betreft het gewicht van de boot, deze staat op papier als 3000kg. Echter zei iemand, die als het goed is verstand van boten heeft, dat de boot nooit 3000kg weegt, volgens hem eerder tussen de 1600 en 1800kg. Kan dat kloppen?
CollinL

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 15 Aug 2015, 13:55

3 ton lijkt mij ook aan de hoge kant, papieren zijn alleen geloofwaardig als ze oorspronkelijk zijn.
Verzekerings en registratiepapieren vult men vaak met de natte vinger wat in omdat ze het gewoonweg niet weten.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor CollinL » 15 Aug 2015, 14:06

chaea schreef:3 ton lijkt mij ook aan de hoge kant, papieren zijn alleen geloofwaardig als ze oorspronkelijk zijn.
Verzekerings en registratiepapieren vult men vaak met de natte vinger wat in omdat ze het gewoonweg niet weten.

1800 komt meer in de buurt denk je?
CollinL

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 15 Aug 2015, 14:16

Dat geloof ik eerder ja, maar ben natuurlijk geen online weegschaal :D
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor iJack » 17 Aug 2015, 17:28

@ Collin,

Wat een lief bootje zo Collin, eigenlijk veel leuker dan de BEJA kruiser op de foto van de post van Chaea. Veel plezier ermee, maar dat gaat wel goedkomen als ik lees wat plannen zijn.

Jack
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack

ligplaats: RMU
info:

Berichtdoor CollinL » 18 Aug 2015, 20:29

iJack schreef:@ Collin,

Wat een lief bootje zo Collin, eigenlijk veel leuker dan de BEJA kruiser op de foto van de post van Chaea. Veel plezier ermee, maar dat gaat wel goedkomen als ik lees wat plannen zijn.

Jack

Dankje wel Jack, heb ook erg veel zin om er mee bezig te gaan. Waarschijnlijk aankomend weekend de boot ophalen uit de haven waar hij nu staat. Dan aan de slag en het bootje weer in goede staat brengen :D
CollinL

ligplaats:
info:

Terug naar Even voorstellen