@Wolf1
Je gaat uit van het feit dat een ieder beschikt over een "basis" pakket aan technische kennis. Helaas moet ik je hierin teleurstellen. Ik denk dat meer dan 90 procent van de Nederlanders een andere scholing hebben gehad. Het zou dus zomaar kunnen dat het voor Marc33 - en dus voor vele anderen- abacadabra is of zal zijn.
Als ik de vergelijking met een auto mag trekken, dan kan ik de volgende verdeling maken:
1. Er zijn mensen die niet eens de knop van de motorkap vergrendeling weten te zitten of te vinden.
2. Er zijn mensen die dit wel weten, de kap openen en vervolgens als een uil in de bijbel zitten te staren.
3. Er zijn mensen die olie kunnen peilen, koelvloeistof niveau kunnen controleren en deze misschien bij kunnen vullen.
4. Er zijn mensen die dit ook daadwerkelijk doen.
5. Er zijn mensen die eenvoudige klusjes doen, zoals olie verversen, filters vervangen en dergelijke.
6. Er zijn mensen met een beperkte technische kennis die kleine reparaties kunnen uitvoeren (hiertoe reken ik mijzelf met mijn Zeevaartschool Stuurman KHV)
7. De ervaren hobbyist die naast een theoretische ondergrond ook de nodige praktische vaardigheden heeft opgedaan.
8. Er zijn mensen die daadwerkelijk een technische opleiding op het gebied van motoren en/of electro techniek hebben gevolgd. Ik reken jou tot die categorie.
Ga ik nu even terug naar Marc33, dan weet ik niet in welke categorie hij zit/thuis hoort. Aan zijn reactie te merken, schat ik in ergens tussen 5 en 7. Aan het antwoord van Marc te merken, schat ik in dat hij met jouw antwoord niet erg geholpen is/zal zijn. Het kan natuurlijk dat ik er helemaal naast zit en Marc wel degelijk een goede danwel uitstekende technische kennis bezit.