Amersfow schreef:Maar voor schoonmaken zijn het ondingen.
Inderdaad.
Als je het goed wilt doen,moet er boven iedere vak een spoel- of mangat.
En aan een slingerschot heb je pas iets ,als je tank minder dan 75% vol zit.
Voor boten die op kanalen en rivieren varen ,is de toegevoegde waarde van het hebben van een slingerschot ,nul komma nul.
Een slingerschot helpt je er niet vanaf als de boot overheld.
Het schot helpt je niet van het slingeren af ,maar van de golfbeweging die het vloeistof in een tank kan veroorzaken.
Bij kleine tanks tot 500 of 600 liter stelt zo'n "golf" niks voor.
Het produkt wat erin zit ,heeft geen s.g.waarde van 1,58 ,dat veel hardere klappen geeft.
Het is diesel dat de helft weegt,dreunt veel minder door dan water.
Het meeste "geslinger" zit tussen de oren.

chaea schreef:Maar wat is er nu mis aan een " slingerschot" ?
Overbodige ballast wat het slingeren niet oplost.
En een sta-in-de-weg bij het schoonmaken van je tank,tenzij je boven iedere vak een spoelgat maakt.
Echter dat doet niemand.