door Klaas » 20 Dec 2013, 23:26
Bericht door klaas » zo 28 okt 2012, 23:28
op zich klopt dat ook wel enigsinds, maar de praktijk laat zien dat te veel afschot het water te snel weg is en de zwaardere vuil onderdelen dan kan krijgen om achter te blijven, water is nl sneller als de materialen welke er in mee gaan.en indd te langzaam mag ook niet omdat het dan dus ongewenst bezink tijd krijgt.
daar zit een tussen weg in. maar ik heb al menig zelf aangelegd afvoersysteem kunnen opknappen daar de afwas onderdelen of andere onsmakelijke onderdelen langzaamer waren dan het water.
ook haakse bochten is beter te vermijden dan te plaatsen, en er is ook nog altijd een regel dat waar een wil is een weg gevonden kan worden om dit soort zaken te voorkomen.
en ja ik weet ook wel dat je op een schip of boot afhankelijk bent van de waterlijn, maar in huizen ben je afhankelijk van waar en op welke hoogte de gemeente de invoer van de afvoer heeft zitten.
en ja ik probeer dan ook altijd haakse bochten te voorkomen 2x 45 is ook haaks en dan maar fff eerder beginnen aan de bocht. tis knap vervelend en lastig als alles verstopt zit in zoon hoek en je mag gaan slopen. kost ook meestal veel meer dan een extra 45 bochtje.
maar ook ik kom wel eens in een situatie van oke het kan niet anders, wat ik dan wel vaak doe is een maat in pijp vergroten dus van bijvoorbeeld 45 naar 80 voor de bocht zodat de weg heel makkelijk wordt.maar ook dat moet wel kunnen want daarna kun je niet meer kleiner.
en kan het echt niet anders ja, dan wel met mededeling dat niet het optimale bereikt kan worden gemonteerd, maar dat heb ik nog nooit aan de hand gehad.
en de zwanehals is er niet voor vuil, maar als stankafsluiter bedoeld.
zoals jij het schetst is het ook geen goede manier. Heet ook geen afschot, maar het water komt na een vrijval dus je haakse bocht tegen, elke keer als jij water loost dan krijgt deze een tik, en water is zwaar, waardoor de verbinding, gelijmd en hopelijk ondersteund, meer en meer op zijn kop krijgt dan dat je het begeleid met 2 keer 45.
En dat verlengd de levens/gebruiksduur aanzienlijk, en dat doe je dan voor een prijs van ongeveer 4,50€.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.