Ontheffing varen in centrum Amsterdam

opknappen, schilderen, isoleren, beglazing, raamrubbers pees

Re: Ontheffing varen in centrum Amsterdam

Berichtdoor SimondeDanser » 04 Apr 2025, 15:56

heuvels schreef:https://www.amsterdam.nl/verkeer-vervoer/varen-amsterdam/varen-weesp/passantenhaven/

Gelezen. Leuk plaatsje Weesp, maar dat slaan we dus in het vervolg toch maar over.
SimondeDanser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Pieterse » 04 Apr 2025, 17:44

Boven de 10 meter mag je er niet liggen. Onder de 10 meter betaal je 33 euro per 24 uur.
Welke gek heeft dit verzonnen?
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor broekie » 04 Apr 2025, 18:07

Inderdaad, blijven we weg. Jammer, want in de kerk kan je een lekker biertje nuttigen.
Ik heb een vignet wat drie jaar geldig is voor doorvaart A'dam.
Kan het voor een paar tientjes een jaar verlengen. Doen we ook niet.
Varen wel ergens anders.
Vervelende ontwikkelingen voor de bühne. Verbied de cruiseschepen, dan bespaar je wat aan uitstoot.
Laatst gewijzigd door broekie op 04 Apr 2025, 19:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor heuvels » 04 Apr 2025, 19:28

Naar Noord Holland ga ik tegenwoordig door Haarlem. En als ik de stuurhut plat leg kan ik de bruggen gratis passeren :mrgreen:
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor Pieterse » 04 Apr 2025, 19:50

Ja, dat dacht ik ook een keer te flikken. Werd bij de laatste brug, de Waarderbrug teruggestuurd naar het havenkantoor om doorvaartgeld te betalen. Tegenwoordig blijf ik maar een nachtje liggen, dan zit het doorvaargeld erbij in. Haarlem is wel een leuke stad.
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor kajoe » 05 Apr 2025, 09:09

wie al die idioterie verzonnen heeft in Amsterdam tja nou wat zou je denken aan die aardige groene partijen .
deze mafklappers verjagen de passagiers vaart daar en willen geen toeristen meer maar ja dn krijg je een probleem en dat heet geld .
met de enorme schulden die die stad heeft moet je toch wat verzinnen om die centjes toch wat binnen te krijgen en dat doe je dus onder andere door de kleine man dwars te zitten .
als ik dan terug denk an de jaren 1975en wat verder dat wij in grote gevechten lagen met de wethouder van de PVDA die wou ons motorpassagiers schepen weg hebben .
tja ze konden wel wat voor ons doen mar moesten verplicht lid worden van die partij dus sinds dien baal ik van die idioten .en daarbij ook van de andere partijen die in die tijd het bestuur waren .
alleen de schuttevear met name geurt dijk heeft het voor ons voor elkaar gekregen dat we konden blijven naar kregen dus de walaansluitingen water stroom niet .
maar op de stijgers naast ons kregen de illegale liggers ,meest studenten en anderen wel ale voorzieningen ons steiger werd afgebakend door palen zodat er geen auto bij het schip kon komen tja andere steigers dus niet .
maar er staat ons nog veel meer te wachten denk aan richting Purmerend of broek in waterland .
zelf kan ik met mijn bootje als ik van het ij naar de Amstel wil onder alle bruggen door dat ook van de houthaven naar de nieuwe meer helaas zit daar een sluis .
maar enkele grachten waar ik ook langs kon zoals van de Amstel naar de nieuwe meer kan dus niet meer .
oja vroeger betaalde je met een groot schip daar per meter lengte en kon dan kiezen tussen per week,,14 dagen ,,mand ,,drie maanden ,,half jaar of jaar in die tijd kon je zoveel als je wou de stad in of uit en gaan liggen waar je wou of mocht/kon .drinkwater laden op de tap punten was gratis ook al lade je 20 ton of meer .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor aadbloem » 05 Apr 2025, 10:28

Pieterse schreef:Ja, dat dacht ik ook een keer te flikken. Werd bij de laatste brug, de Waarderbrug teruggestuurd naar het havenkantoor om doorvaartgeld te betalen. Tegenwoordig blijf ik maar een nachtje liggen, dan zit het doorvaargeld erbij in. Haarlem is wel een leuke stad.
Mijn vader ook, overal onderdoor en bij de Waarderburg hetzelfde maar hij deed of hij de brugwachter niet begreep en zwaaide vriendelijk terug. Later via Purmerend en noord-hollands kanaal terug en oversteken naar de Amstel ook overal onderdoor. Mooie tocht heb ik vernomen en "gratis"
:D
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor sogna mi » 05 Apr 2025, 10:48

Bij de jachthavens in de vecht is geen vignetplicht, alles passantengeld van de haven zelf is genoeg. De gemeente Amsterdam prijst zichzelf uit de markt in smal Weesp.
sogna mi

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 05 Apr 2025, 11:39

Volgens mij snappen de brugwachters in Haarlem het niet goed.
Op de site https://haarlem.nl/brugtijden-en-ligpla ... -passanten lees ik het volgende:
Kosten Bruggengeld
Als u door Haarlem vaart en de brug moet open om door te kunnen varen dan betaalt u bruggengeld. U betaalt een vast bedrag. Het maakt niet uit hoeveel brugopeningen u nodig hebt. De lengte van uw boot bepaalt het tarief.

Vriendelijk terug zwaaien is dus de enig juiste reactie... 8-)
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor Renegade » 05 Apr 2025, 16:46

heuvels schreef:Volgens mij snappen de brugwachters in Haarlem het niet goed.
Op de site https://haarlem.nl/brugtijden-en-ligpla ... -passanten lees ik het volgende:

Maar er staat ook een kopje met " verblijfskosten ".
Maar wat verstaan ze daar onder verblijfkosten.
Want in principe "verblijf" je er ook als je "door de stad vaart".
Het wordt niet expliciet gedefinieerd wat ze bedoelen met "verblijf" .
Daardoor blijft het ook een warrig iets voor de brugwachters.
Renegade

ligplaats: Noord Nederland
info:

VorigeVolgende

Terug naar Techniek algemeen stalen schepen