Dank voor de duidelijke aanvullingen! Hier kan ik wel mee verder. Er zal nog wel een poosje overheen gaan voordat ik alles geregeld heb, maar ik zal hier (ooit) wel het resultaat neerzetten!
Bert
Pieterse schreef:Ik heb hier een Emtrak B 922. Deze heeft een ingebouwde wifirouter. De Ipad maakt verbinding via dit wifinetwerk. Omdat de Ipad gebruikt maakt van de gps in de Emtrack heb je geen 4/5g netwerk nodig in de Ipad. Ik navigeer op de waterkaartapp en zie hier heel duidelijk alle vaarbewegingen op. Als antenne gebruik ik een kleine scout. Dit is niet de beste antenne blijkbaar maar ik zie boten op zes kilometer afstand, dit is voor mij ver genoeg. Een externe gps antenne is bij mij niet nodig, polyester boot.
Patrick55 schreef:Zo werkt het bij ook. Alleen zal ik blijkbaar beter een extra wifi antenne plaatsen. Dan heb ik inderdaad geen 4/5 g nodig. Nu krijg ik nog teveel het bericht dat er geen wifi netwerk voorhanden is.
Weer wat bijgeleerd.
mag
Patrick
SimondeDanser schreef:Een Emtrak B953 kan alleen overweg met nmea0183. Maar er is ook een versie die ook met de hogere nmea versie overweg kan. Bestudeer eerst maar welke versies Emtrak allemaal heeft.
Zoals ik beschreven heb in mijn eerdere bericht heb ik 2 dsc marifoons via de 2 nmea uitgangen van de transponder gekoppeld. Mijn laptop hangt aan een usb kabeltje. Daar zit overigens nog wel een galvanische scheider tussen. Dit omdat anders de usb poort in de laptop kapot zou kunnen gaan (zegt men).
aadbloem schreef:Alle Emtrak transponders hebben NMEA0183 en NMEA200 weliswaar bekabeld opde veeldradige stekker dus geen NMEA2000 network koppeling die moet je er zelf tussen zetten.
Mijn AIS-schermpje is noord-georienteerd, wat ontzettend onhandig is als je zuid-, oost-, of westwaarts vaart.
henkvd schreef:GPS binnen is een slecht plan, je mist nauwkeurigheid
R.C.Grootveld schreef:Mijn GPS voor de AIS zit ook binnen, maar herken dat niet.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers