Hallo leden, ik ben vrij nieuw met varen en bbm. Nu zou ik graag wat informatie willen over een johnson 4,5pk 2takt. Nadat ik jullie wat informatie geef over mijn huidige bootje en motor.
Op het moment hangt er achter mijn 310cm en 340cm een suzuki df4 uit 2015. Als ik alleen vaar dan komt dat ding redelijk makkelijk in plané. Maar zodra er een 2de persoon bij komt geraakt hij daar net niet in(balen) een maatje van mij heeft dezelfde set-up en hem lukt dat wel. Naar mijn weten is het motortje gewoon in orde. Alleen heeft hij een andere schroef, zou het net dat beetje stuwkracht verschillen om in plane te geraken met 2 persone? Of zal zijn motertje stiekem een 5 of 6pk zijn? Zijn topsnelheid is 24km
Nu zag ik de johnson 4.5 2stroke voorbijkomen vrij cheap. Kan iemand mij vertellen of deze motor met een half pktje meer wel krachtiger genoeg is om 2personen mer bootje in plané te geraken. En wat zou de topsnelheid zijn. Ik weet dat je maar 20km mag varen, zal de lange arm der wet moeilijk over doen als je met 2man iets sneller vaart 23 ofzo. Nu is dit natuurlijk niet 100% zeker te zeggen. Maar ik vroeg me af of iemand hier wat over weet. Dan vooral hetbin plané geraken met 2personen?
En hoop vragen en ik ben niet zo'n held met typen. Ik heb dan weer andere kwaliteiten, denk ik ghehe. Ik hoor graag van jullie!
Gegroet kuni