Krijg nu de indruk dat we iets te ver doordraven, ik vaar met een omkeerbare regelaar en ervaar het als fantastisch.
Wat Eagle aangeeft is geen speld tussen te krijgen, maar is praktisch van geen enkel belang de situatie (stroom, wind, diepte, ruimte, enz. enz) bepaald hoeveel boegschroef vermogen dat ik nodig heb om een bepaalde manoeuvre uit te voeren.
Daarbij speelt de stand van mijn bedieningshandeltje geen enkele rol !
Het is de reactie van de invloeden die de stand van het handel gaat bepalen, daarbij is de door mij bepaalde snelheid van de uitvoering van de manoeuvre een belangrijke factor voor de hoeveelheid boegschroef die daarbij nodig is.
Het door JKB aangehaalde geluidsniveau is aardig rechtlijnig en 100% met of zonder regelaar maakt uiteraard geen enkel verschil, in mijn gebruik hoor je hem bijna niet, zeker niet in mijn gebruik van boegschroef vermogen afstellen op mijn dynamo opbrengst. (<125A)
Maar ik nodig jullie allemaal uit, het zelf te ervaren, bel maar voor een afspraak en kom maar langs, koffie staat klaar !
De 2 standen regeling van Eagle vind ik leuk, heb er geen ervering mee en het relais, is ook nog wel een dingetje, "Ali" misschien ?
Maar geen regelaar nodig en de weerstand is simpel zelf te maken.
Je zou heel de aansturing kunnen houden zoals hij is, alleen uitbreiden met een hoog/laag wissel schakelaartje !