aangezien ik in dit draadje naast de elektra ook het houtwerk aandacht wil geven behandelen we in dit geval het maken
van een stuurstand. veel dingen die ik hierbij uitleg gelden ook voor andere dingen die geverfd of gespoten gaan worden.
Ook als je een interieur wilt maken o.i.d heb je natuurlijk, behalve een beetje handig zijn, ook gereedschap nodig. een
beetje goede zaagtafel, decoupeerzaag en een bovenfrees machine heb je minimaal nodig om net werk te maken. tip
indien je het bij de bouwmarkt op maat laat zagen, laat alles minimaal 2cm in omtrek groter zagen want de bouwmarkt
zaag is heel vaak niet scherp en veroorzaakt gesplinterde randen. beter thuis met een scherpe zaag of met de frees op
maat maken.
je maakt je kast zo strak en haaks mogelijk en schuurt hem rondom strak dan bekleed ik hem rondom met 3,6mm oukume
multiplex. ze werk je alle naden mooi weg en krijg je een strak geheel. daarna frees ik de randen netjes rond. deze stuurstand
wordt geheel met DD lak strak afgewerkt dus moet hij superglad worden voor we verven kunnen. ik begin met het hout glad te
schuren met korrel 120 en zet hem daarna in de primer die 25% verdund is om beter in het hout te trekken.hierna schuur ik de kast
weer glad. vervolgens gaat ie weer in de primer, deze keer onverdund. voor ik hem nu schuur maak ik met plamuur alle oneffenheden
eerst glad schuur hem weer en primer hem weer. zo ga ik door tot alles echt glad is. als je hem nu aflakt heb je een resultaat of het
een massief geheel is. het verven van iets stelt niet veel voor, het voorwerken is het belangrijkste voor alles wat je verven wil. is dat
niet strak is wordt je verfwerk ook niet strak.probeer maar eens een vierkante meter strak spiegel zwart te maken dan zie je heel snel
of je voorwerk goed was want verf liegt niet hoe donkerder de kleur hoe beter het voorwerk moet zijn! en ja daar ben je rete lang
mee zoet maar het zal moeten als je perfect lakwerk wilt hebben.
greetzz aat
kassie na eerste keer primer weer glad geschuurd