Kopers vs Verkopersmarkt

Stelling van de maand

Re: Kopers vs Verkopersmarkt

Berichtdoor reijmerink » 23 Dec 2013, 21:19

Bericht door reijmerink » wo 20 feb 2013, 19:46

Nieuwkoop, hartje groene midden, met vele grote steden er om heen, met yuppen..is denk ik niet helemaal statistisch dat wat er gebeurt in NL...grtn reijmerink
reijmerink

ligplaats:
info:

Berichtdoor esmeralda » 23 Dec 2013, 21:19

Bericht door esmeralda » wo 20 feb 2013, 20:53

Bij de wsv waar ik lid van ben zijn er afgelopen weekeind twee schepen verkocht.
Beide bootjes vanwege gezondheidsreden.
Een van 12mtr. gaat naar Zeeuws Vlaanderen en is €40k in prijs gedaald.
De andere van 7mtr. blijft in de haven en de club is een 19 jarige kerel rijker.
Gr.
esmeralda

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wim Niessen » 23 Dec 2013, 21:20

Bericht door Wim Niessen » wo 20 feb 2013, 22:05

reijmerink schreef:
wat geheel nieuw is , vandaag de dag,is dat gepensioneerden ook vaak niet meer op een waardevast inkomen kunnnen rekenen.Ze worden dus bij de soberheid betrokkken in plaats van...kom op marie..we gaan op avontuur nu we 65 zijn...... grtn reijmerink

Voordat ik zelfstadig werd ben ik in loondienst geweest en bij mijn laaste werkgever had ik een riante pensioenregeling. Maar wat ik 20 jaar geleden niet wist is dat mijn toen opgebouwde pensioen niet langer geindexeerd zou worden totdat ik pensioen zou krijgen.
Kan ik gaan zitten treuren van dat is 20 jaar 3% over 3% etc.
Zo kan ik ook gaan treuren om het feit dat twee van mijn pensioenen gaan korten.
Is allemaal jammer maar treuren heeft geen zin.
Met al het getreur, met name onder de wat ouderen, gaan ze voorbij aan het feit dat wij vele jaren achter ons hebben liggen waarin het steeds beter en beter ging en iedereen er van uit ging dat de bomen tot in de hemel groeien.
Het is simpel: de poet is op en om een zeer oud gezegde aan te halen: waar niet is verliest de keizer zijn rechten.
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor reijmerink » 23 Dec 2013, 21:20

Bericht door reijmerink » wo 20 feb 2013, 22:46

waarde Niessen..ik treur helemaal niet, integendeel, maar heb het over een macro-economisch consumptie niveau..By the way,,hoe met je acculader? nooit tegen gekomen op marktplaats..grtn frits reijmerink
reijmerink

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 23 Dec 2013, 21:21

Bericht door vuuren1 » wo 20 feb 2013, 23:46

quichot schreef:
Hans, ik bedoel niet zozeer het concept houseboat of iets dat op een varend woonschip lijkt, maar meer scheepjes waarmee je vrij kunt rondzwerven zonder van walaansluiting naar walaansluiting te hoeven hoppen. Slimme, zelfvoorzienende jachtjes met minder stroom- en waterslorpende luxe gaan de trend worden. Veel topics op dit forum gaan nog altijd over de vraag hoe we de vanzelfsprekende luxe van thuis aan boord kunnen meenemen. Ik denk dat die trend zijn langste tijd heeft gehad.

Wat je daar schrijft was ooit mijn uitgangspunt:
- Degelijk.
- Goede techniek.
- Eenvoudig maar zeker functioneel.
- Weinig fratsen.
- Zeer betaalbaar.

Dat lokte klanten, maar er kwam altijd vanaf 30% meerwerk bij omdat men het te sober vond.
En dan niet eens het materiaal van het interieur (van camper-niveau) .
Daarvan is de toplaag van PVC in houtmotief.

Dezelfde mensen / doelgroep van toen is niet ineens uitgestorven of arm geworden, die houden hun centen gewoon vast omdat de alledaagse berichten zeer ontmoedigend zijn.
Je nam 2005 met de cijfers als voorbeeld maar toen zaten we in een groeiende economie en dat werkt tussen de oren heel anders dan 2013 met onheilspellende berichten over inleveren, bezuinigen, sluiting van verzorgingstehuizen, ontslagen, bezit opeten, ouderenzorg fors uitkleden etc.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wim Niessen » 23 Dec 2013, 21:22

Bericht door Wim Niessen » do 21 feb 2013, 00:33

reijmerink schreef:
By the way,,hoe met je acculader? nooit tegen gekomen op marktplaats..grtn frits reijmerink

Waarde Frits,
Ik heb geen haast. Toevallig gisteren een paar dingen op Marktplaats gezet. Binnenkort komt de acculader ook aan de beurt.
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 23 Dec 2013, 21:22

Bericht door quichot » do 21 feb 2013, 08:13

vuuren1 schreef:
Je nam 2005 met de cijfers als voorbeeld maar toen zaten we in een groeiende economie en dat werkt tussen de oren heel anders dan 2013 met onheilspellende berichten over inleveren, bezuinigen, sluiting van verzorgingstehuizen, ontslagen, bezit opeten, ouderenzorg fors uitkleden etc.

Die keuze was inderdaad niet toevallig. In 2005 was onze koopkracht namelijk gelijk aan de koopkracht nu. In de jaren daarna is die geleidelijk gestegen, om tot ons aller verbijstering en verontwaardiging weer op dat welvaartsniveau terug te vallen. Ho, ho, Den Haag, dát hadden we niet afgesproken!
Maar per saldo zijn we dus niets armer dan in 2005. Alleen toen heerste er optimisme. Dus draait het om stemmingen. En inleveren, bezuinigen, korten, uitkleden, die kreten hoor ik al sinds Bestek '81, weet u nog? Gaaaaaap, maak je me wakker als er iets nieuws geroepen wordt? ;)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor Casual » 23 Dec 2013, 21:23

Bericht door Casual » do 21 feb 2013, 13:17

quichot schreef:
Uiteraard hebben werklozen minder te besteden, maar in 2005 waren er ook werklozen. Het percentage werklozen onder de beroepsbevolking is sindsdien gestegen van 3% naar 5,8%. Zonder die toename van 2,8% te willen bagatelliseren, het is per slot bijna een verdubbeling, is het dus bepaald niet zo dat alle werklozen van nu in 2005 volop werk hadden.

Aantal werkelozen naar 7.5 procent. Het gaat nu wel erg snel en we zijn er nog lang niet. Ik wou dat ik zo positief kon zijn als jij
Groeten van Peerke
Gebruikers-avatar
Casual

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 23 Dec 2013, 21:24

Bericht door quichot » do 21 feb 2013, 13:58

Werkloosheidspercentage hoger dan in 2005

In oktober 2012 waren 536 duizend personen werkloos. Dit komt overeen met 6,8 procent van de beroepsbevolking. In september was dit nog 6,6 procent. Ook begin 2005 was het werkloosheidspercentage hoog, maar kwam toen niet boven de 6,6.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arb ... 065-pb.htm

Laatste cijfers seizoengecorrigeerd. Het verschil met 2005 is zelfs nog iets kleiner dan ik eerder zei. Het kan doorgroeien naar 7,5%, en dat is voor de betrokkenen rampzalig, maar met betrekking tot de topic heeft dat nauwelijks invloed. Mensen die zich wél een bootje kunnen veroorloven zijn niet armer dan in 2005, alleen door de negatieve stemming durft niemand zijn spaarcentjes (spaartegoeden zijn nu veel hoger dan in 2005!) uit te geven.

Niet teveel doemdenken, Peerke, het komt heus wel weer goed. :)
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor vuuren1 » 23 Dec 2013, 21:25

Bericht door vuuren1 » do 21 feb 2013, 21:21

Met name vandaag heeft de media er weer een aardig schepje bovenop gedaan.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling