"Nieuw" dus even voorstellen.

"Nieuw" dus even voorstellen.

Berichtdoor MBBoten » 14 Okt 2014, 12:27

Hallo, mede watersporters.
Ik ga niet zeggen dat ik nieuw ben, omdat ik (al) 52 ben :o , da's niet echt nieuw meer.
Wel ben ik voor het eerst op dit forum, ik hoop er een leuke tijd te hebben en veel te leren.
Natuurlijk heb ik eerst als gast al wat rond zitten neuzen en al heel herkenbare dingen gezien (perfecte koper, ook al 2x meegemaakt)

Ik heb op het ogenblik een Elan Pasara, een open bootje van 4,90x1,90 (is mij verteld, nooit nagemeten), met een Honda BF8 erachter.
Maar ik wil wat anders, weet nog niet helemaal precies wat, ben volop aan het rondkijken en heb de elan inmiddels wel te koop/(in)ruil staan.
Nu is mijn oog een beetje op een Pilot 520 gevallen, schijnt enorm stabiel te zijn (vinden passagiers wel fijn) en als ik wil is er een mooie ruime open boot(nee ik zeg geen sloep) met groot lounge/zonnedek van te maken (op de plaats van de kajuit) Maar het kan nog net zo goed een oud kajuitzeilertje worden, waar dan de mast van af gaat. Ik zie wel.

Ohja mijn forum naam heb ik MB Boten gemaakt, omdat dat een paar jaar geleden de naam van mijn sloepen verhuurbedrijfje was.

Gegroet en "tot forums"
MBBoten

ligplaats: Oude Wetering
info:

Re: "Nieuw" dus even voorstellen.

Berichtdoor Compass » 14 Okt 2014, 14:44

hallo MBBoten,

je gedachtegang over een kajuit verwijderen speelde hier ook afgelopen week door het hoofd, :)
ik heb namelijk soortgelijk model als een Pilot,
binnenkort aan opknappen beginnen ;)
m.v.g. Richard
One Life, Live it
Gebruikers-avatar
Compass

ligplaats: Aalsmeer
info:

Berichtdoor MBBoten » 14 Okt 2014, 19:19

The Dandy schreef:hallo MBBoten,

je gedachtegang over een kajuit verwijderen speelde hier ook afgelopen week door het hoofd, :)
ik heb namelijk soortgelijk model als een Pilot,
binnenkort aan opknappen beginnen ;)

Ben heel benieuwd naar je ervaringen, hoe bevalt de boot je over het algemeen?
MBBoten

info:

Berichtdoor Compass » 14 Okt 2014, 20:15

ja als je het over stabiel hebt dan zit je met de Dawncraft Dandy 19" goed,
was ook een vereiste van mijn ega,
zelf zou ik wat meer snelheid erin willen hebben maar ja,
dat gaat ook weer extra benzine kosten dus houden we het zoals het nu is (12 km)
voorzien van alle gemakken Toilet, Keukenblok met wasbakje en 2 gaspitten, rondzit / 2 persoons bed (2.00 x 1.70),
enorm veel bergruimte, BB motor weggewerkt in een bun onder de achterbank (zonnedek).
Al met al best wel compleet, de gedachte van de kajuit weghalen was ook echt maar een gedachte hoor :)
Komende tijd word ie netjes in de verf gezet en binnen het stroomgedeelte geordend en dan volgend jaar weer genieten.
m.v.g. Richard
One Life, Live it
Gebruikers-avatar
Compass

ligplaats: Aalsmeer
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 15 Okt 2014, 20:22

Welkom MB Boten...

Een sloepenverhuur, heb je die niet meer dan?
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor MBBoten » 15 Okt 2014, 21:19

Jan Huibers schreef:Welkom MB Boten...

Een sloepenverhuur, heb je die niet meer dan?

Nee die sloepenverhuur heb ik inderdaad niet meer. We (mijn vrouw en ik) zijn er mee gestopt, heel lang gepraat en getwijfeld, maar toch gestopt. We kregen zoveel aanvragen dat we moesten groeien, maar kon nergens ligplaatsen krijgen, tja wat moet je dan? Klanten die al twee of drie keer in een seizoen gehoord hebben dat alles al weg is, gaan een ander bellen, zo kan het steeds minder worden en daar wilden we niet op wachten. Dankzij de toenmalig direkteur van Maril, was ik de boten binnen een week kwijt. Het was kort maar heel erg leuk. Blij dat we het gedaan hebben en zoals het nu met de gezondheid is (en de crisis) ben ik blij dat we gestopt zijn, het is zeven maanden keihard werken van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, 7 dagen per week, 7 maanden lang. In die 7 maanden moesten we twee salarissen verdienen en geld voor onderhoud, stalling, ligplaatsen, verzekering, diesel etc etc. dan kan je je geen zwakke gezondheid permitteren.
MBBoten

info:

Terug naar Even voorstellen