Dit óndanks regelmatige schilderbeurt door jachtschilder maar die heeft kennelijk geen zin gehad om er even goed tijd aan te besteden
Ik ga dat nu zelf maar eens serieus aanpakken met onder andere de tips vanaf dit forum.
ik wil echter meteen van de gelegenheid gebruik maken om de binnenzijde van de kajuit te voorzien van een nieuwe look.
Dat wil zeggen, het geplakte vinyl eraf, dan een laag kurk 6mm (of misschien wel meer) en daarop weer 4mm deco triplex.
Ik zit te dubben over nieuwe alu ramen maar de prijs daarvan is ongeveer een kwart boot, dus ik neig eigenlijk toch naar gewoon weer bestaand glas in nieuw rubber.
Dat rubber wil ik dan van binnen wel óver het triplex heen natuurlijk. En niet zoals het nu zit, koud om het staal en dan het vinyl ongeveer tegen het rubber aan. Ziet er niet uit!!
Nu heb ik twee vragen;
is dat gebruikelijk om het rubber van binnen over de wandbekleding te zetten, dus rubberprofiel met glaszijdig 5 mm en staalzijdig 15 mm?
Hoe zorg je ervoor dat áls er onverhoopt toch weer wat lekkage langs het rubber ontstaat dit niet tussen het staal en het kurk loopt waardoor alle ontroesting voor niets geweest is,
maar dat het staal en de binnenbekleding als het ware één geheel is waar geen vocht tussen of in kan trekken?