divedanny schreef:Nou ik bedoel eigenlijk meer , als die kleine oliefilm een vrij voorkomend verschijnsel is bij een daf .dan vind ik het zonde om een paar honderd euro uit te geven als dan blijkt dat er met de verstuivers weinig mis blijkt te zijn. Ik snap dat het "regulier" onderhoud is , maar als ik 50 draai uren per jaar heb is het veel.
Dus de interval van dat soort onderhoud zal wat langer zijn lijkt me dan
wat zijn duidelijke klachten van slecht afgestelde verstuivers?
De duidelijke klachten van slechte verstuivers zijn onregelmatig lopen, roken, stinken, stijgen van het oliepeil, zwarte kont, olie op het water en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De minder duidelijke klachten zijn gevaarlijker, en kunnen over het hoofd worden gezien.
Waar olieverdunning door brandstof allemaal voor kan zorgen hoef ik je waarschijnlijk niet uit te leggen.
En dat een Daf met gaten in de zuigers niet lekker loopt waarschijnlijk ook niet.
Daf zelf schrijft zelfs voor dat het aan te bevelen is een setje op de juiste druk afgestelde verstuivers aan boord te hebben.
Kleppen zijn pas gesteld, toen lag het kleppendeksel er dus af, dan was het een kleine moeite om gelijk de verstuivers mee te nemen.
Dafjes zijn erg gevoelig op te ruime klepspeling, een paar honderdste te ruim en je zet de hele boel in "daflucht"
Aquanaut