Ik snap waar je naar toe wil, en je mag er ook best op ingaan hoor
Maar het is voor mij echt een hobby, ik heb de boot samen met een vriend.
Wij delen dus alle kosten al, brandstof, havengeld, onderhoud e.d.
We hebben tijd genoeg en doen alles zelf, het enige waar iemand voor hoeft te komen is om het af te lassen, ik ga zelf de constructie maken en ook al hechten.
We konden ook voor 10K een boot kopen die helemaal af is en naar onze wens, maar die is onvindbaar natuurlijk.
Deze boot is een goede basis, niks rot, geen dubbelingen, staaldikte overal minimaal 3mm.
Dus hier kunnen we lekker mee aan de slag, dus vandaar dat we dit ook allemaal uitvoeren.
Het is natuurlijk wel zo dat we voorlopig echt heel weinig werk gaan hebben aan de buitenkant.
Alleen schiet de kennis mij soms tekort, en dat probeer ik dan mede via dit forum te verkrijgen, waarvoor allemaal hartelijk dank nogmaals, waar ik
kennis heb om anderen te helpen zal ik dat uiteraard ook niet laten.
Maar even terug naar de boot, ik twijfel opzicht niet, ik zie soms wel eens dat er hele stukken uit de boot worden geslepen van bijvoorbeeld 80x100cm en daar een nieuwe plaat inlassen.
Ik wil het alleen wel zeker weten, dus ik ben op zoek naar een antwoord
Tevens ga ik inderdaad voor een heel smal ontwerp, vandaag dat ik nu ook een stuk wil uitslijpen en daar een nieuw stuk wil inlassen, dan ben ik alle troep kwijt en kan ik een mooie constructie maken.