Bij deze even voorstellen.
De naam is Roelof, geboren en getogen in Groningen.
Onlangs hebben mijn vriendin en ik een "jacht" "gekocht". het is een casco waar ik weet niet wat allemaal aan moet gebeuren.
Omdat we samen in het verleden de wereld hebben rondgereisd (voor het werk) en nu onze wilde haren een beetje aan het verliezen zijn (nu een baantje van 8 tot 5
Omdat we altijd alles zelf willen uitvinden met vallen en opstaan en scheepvaart een gemeenschappelijke interesse is hebben we een "project" boot gekocht.
Omdat we voorheen op diverse projecten altijd van scratch moesten beginnen, hebben we vanzelfsprekend nu ook iets gekozen wat niet echt voor de hand ligt en vooral enorm veel werk met zich meebrengt.
Daar is het uiteindelijk hobby en leuk tijdverdrijf voor.....
De keuze is uiteindelijk een 10 meter Woodcore romp geworden met een DAF 575 motor.
Er zit een foei lelijke aluminium opbouw op, de motor heeft de laatste 8 jaar niet meer gedraaid, er zit een vorst scheur van ca. 50 cm. in de boeg en alleen al in het achterschip zitten 9 huiddoorvoeringen (zonder doel
Niet te vergeten: het heeft ook nog een boegschroef......
De positieve kant is dat als we het aluminium en de motor nu zouden verkopen, alle kosten al terug verdient zouden hebben (maar dat gaan we niet doen
In het verleden hebben we (hobbymatig) veel met epoxy gewerkt, dus dat moet nu ook lukken.
Ik ben werkzaam in de (zee)scheepvaart en kan veel regelen met onderaannemers mbt. materialen en service. dus dat moet de prijs enigszins drukken.
Al met al gaan we er van uit dat het niet echt goedkoper gaat worden als een kant en klaar jacht maar we hebben er zeker meer plezier van als iets kopen wat reeds bestaat. Verder kunnen we nu zelf bepalen wat we willen hebben, hoe de inrichting wordt enz.
Als alles een beetje vorm krijgt ga ik voor de liefhebbers een topic openen onder "projecten" maar dat gaat nog even duren.
Voorlopig hebben we alleen de weekenden om te werken aan de boot dus het gaat langzaam.
Groet,
Roelof