Welke kleur verf gebruikt

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: Welke kleur verf gebruikt

Berichtdoor iJack » 19 Nov 2015, 20:11

@Dennis,

De lucht toevoer voor de motor is ruim voldoende. Onderlangs de motor komt via voor en achterkant ruim voldoende lucht om de motor zijn werk te laten doen. De verticale schotten stoppen op het vlak. Onder de motor in de bilge is het gewoon open. Bovenop de motor liggen ook zelfde beklede platen en daarboven komen de luiken van de salonvloer.

Jack
Afbeelding
kijk vooruit, anders sta je met de rug naar de toekomst...
Gebruikers-avatar
iJack

ligplaats: RMU
info:

Berichtdoor Roelof » 19 Nov 2015, 21:37

iJack schreef:
Denk dat ik maar iets los schroef en mee ga nemen naar de plaatselijke verfhandel en dat even laat scannen en dan op kleur maken.

Jack

Zou het kleppendeksel loshalen om de kleur te bepalen.......
Geeft een flitsend uiterlijk voor de hele motor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zonder dollen, dat ziet er gewoon perfect uit....

Groet,
Roelof
The bitterness of poor quality remain long after the sweetness of a low price is forgotten
Roelof

ligplaats: voorlopig: hoog en droog
info:

Berichtdoor Amersfow » 20 Nov 2015, 09:19

Wij hebben een gesloten lucht aanvoer; via oliebad luchtfilter gaat de invoerslang naar een schelp achterop; enorme geluidsvermindering ook.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor dennis » 20 Nov 2015, 09:46

zat nog even te kijken naar die schotten, het is op de foto niet te zien dat de onderkant open is.
ik denk dat daar nog wat geluid ontsnapt.
zat te denken om een slang of buis er op te doen, aangesloten op een luchthapper.
mischien dat er een aanzuig geruis demper tussen kan dat weet ik niet

mijn motor is er uit, ik ga m mee naar huis nemen, en zet m in de woonkamer... kan ik met tandenborstels etc schoonmaken.
de motor is een Mercedes om636 ooit gereviseerd door drinkwaart, in inderdaad alles is mee gespoten helaas. zelfs de koppelstukken, diesel leidingen etc.. ga alles aanpaken, het zal nooit een nieuwe worden, maar het kan wel mooi en netjes zijn.
dennis

ligplaats:
info:

Berichtdoor Amersfow » 20 Nov 2015, 10:48

Mij is verteld dat als ergens een geluidslek is; de rest van de isolatie bijna nutteloos is. Zet het raam maar eens op een kiertje open.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor iJack » 26 Nov 2015, 11:02

Iedereen hartelijk voor de tips.

Intussen heb ik via via contact gehad met Bob Smith uit Kilmarnock USA. Deze man heeft in 1981 Ford Lehman verlaten en is het volgende bedrijf begonnen:

http://americandieselcorp.com

Ik had hem een paar vragen gemaild en hieronder zijn antwoord wat ik binnen een paar uur tijd kreeg inclusief het tijdsverschil:

Dear Jack,

Sorry but the name plates for the panel and tank are no longer available.

The paint which we use is made by the company Rustolem and is called Regal Red. I have no idea if it is available in Holland.
You could take as sample to an automobile body shop so that they can match. We find that the auto paint does an exellent job and holds up well.

I notice that your engine has the original cast iron L1A397 Exhaust outlet at the end of the manifold. Being cast iron, the water outlets will rust closed causing the engine to overheat. A new Stainless Steel elbow replaces the original. It is shown on attached spares list.

Please tell us how we may help.

Best regards, Bob Smith

Daarnet van Rust-Oleum de bevestiging gekregen dat ze de juiste kleur opgevraagd hebben omdat deze niet in kleurenmachine stond. Maar dat ze deze wel kunnen maken.

Dus nu bestellen en dan weer verder met project machinekamer.

Jack
Afbeelding
Gebruikers-avatar
iJack

info:

Berichtdoor Basher » 27 Nov 2015, 01:12

Mijn DEUTZ-je staat ook zo netjes verpakt met isolatiekist. Genoeg doorvoeren en spleten voor de "ademhaling".
Maar ja hij is ook maar 65 pk en oliegekoeld.
Voor de koeling is het daarom bij mij geen probleem. De thermostaat gaat pas open bij 95 graden C.
Kan bij grotere (vloeistofgekoelde) motoren wel zo zijn wellicht. Die gaan vaak al bij 82 graden C. open. En als dan de warmtewisselaar aan de krappe kant is, heb je een uitdaging. :cry:
Basher

ligplaats:
info:

Berichtdoor iJack » 27 Nov 2015, 07:36

De schotten rondom de motor staan er sinds de bouw in en heb nog nooit problemen gehad met temperatuur o.i.d. Heb ze er eens een keer uitgehaald en alleen het bovenluik dicht maar dan merk je toch wel heel goed het verschil in geluids niveau. Het blijkt wel dat ze ondanks alle openingen onderlangs en doorvoer uitlaatslang zeer goed hun werk doen. Wat me wel verbaasd is dat de isolatie die gebruikt is nog steeds niet gaat brokkelen en verpoederen maar gewoon nog als nieuw aanvoelt en dat heb ik bij velen toch al anders gezien. Dus of ze destijds daar een duurdere variant er in gezet hebben, geen idee maar het voelt nog steeds als nieuw aan.

Jack
Afbeelding
Gebruikers-avatar
iJack

info:

Berichtdoor vuuren1 » 27 Nov 2015, 22:31

De koelwaterkraan staat open, gevaarlijk voor je portemonnee...
(en de isolatie is ook gevaarlijk omdat het olie etc. absorbeert)
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard