Goedemiddag
Ik heb een vraagje over een koeling van een peugeot indenor 57 pk. Na de winterstop ben ik afgelopen vrijdag weer heerlijk gaan varen. Helaas heeft dit niet lang mogen duren. Naar ongeveer 10 min varen zag ik dat mijn temperatuur op was gelopen naar bijna 100 graden. Ik heb een gesloten koelsysteem. Er lopen dus een aantal buizen onder mijn boot. Toen ik de overloop vat ik controleren zag ik dat deze leeg was. Ik heb er een aantal liters ingegooid maar dit zag je zo weg lopen. Er zit geen koelvloeistof in de olie en ook niet in het ruim. Toen ik de kranen dicht gedraaid had van de buizen bleef het niveau wel goed.Ik denk dan ook dat de buizen lek zijn gegaan. Zodra ik beide kranen open zet loopt het expansievat gelijk leeg. Mijn vraag is wie heeft hier ervaring mee. Ook ben ik bang dat ik misschien mijn koppakking er uit heb geblazen.Toen ik een dot gas gaf om af te remmen kwam er een dit witte rook uit.
Graag hoor ik van iemand die hier ervaring mee heeft gehad wat hij denkt wat er mis kan zijn.