antonh schreef:@Hans van Vuuren,
wat ben je weer lekker op dreef he met afkraken.
Wat is de Nederlandse Jachtbouw Industrie + Metaalunie?
Is dat zo een stelletje juppen met van die witten handschoenen en kapiteins pet op?
Ik had er nog nooit van gehoord.
En iemand die een eerste boot koopt gaat rondkijken.
Dat hebben wij ook gedaan in 1978 met onze zeilboot en de jaren er na ook.
Maar als ik de reacties van "keurmeester" Hans van Vuuren lees zijn alle verkopers criminelen.
Wat hebben wij toch geluk gehad in al die jaren.
Bericht door Lotte » vr 23 maart 2012, 07:00
@vuuren: en hoe ga je de aspirantkoper zover krijgen dat hij gaat!!! laten keuren?
De vraag van Lotte ga je gewoon voorbij.
Maar die is wel heel belangrijk.
Ik had nog nooit van de firma van Vuuren gehoord voordat ik op het motorboot forum kwam.
Dus die mond op mond reclame is echt niet zo goed zo als jij schrijft.
Vaak blijkt de vader en zoon garage om de hoek veel eerlijker, ondanks dat ze geen -erkenning- hebben.
Mond op mond reclame speelt (ondanks het www) nog steeds een belangrijke rol.
Ik denk dat je beter naar een bedrijf wat Hiswa of Bovag erkend is kunt gaan.
Dan heb je altijd nog iets waar je op terug kunt komen.
En niet bij een bedrijf die zo van zijn eigen kunnen overtuigd zijn.............
Ik weet het niet.
Het is niet meer prettig om het forum te lezen.
Het is jammer dat een forum zo langzaam doodbloed.
Er zijn nog maar weinig mensen die reageren want ze worden toch meteen neergesabeld met dit soort reacties.
@ Anton, je roept nu voor de 2e keer in dit topic dat het forum doodbloed, waar staaf je dat op?
Als ik de reacties en topics van de afgelopen maand bekijk zie ik nog steeds een stijgende lijn.
Verder kan ik mij vaak niet vinden in verhalen van Hans maar in deze begrijp ik zijn punt wel degelijk, ook begrijp ik de tegenkritiek.
Zijn laatste betoog over de Bovag is ook juist, het is belachelijk dat je bij zo'n bedrijf garantie moet bijkopen (sowieso dikke onzin omdat je altijd recht hebt op consumentenbescherming van 6 mnd) Maar bedrijven doen dit omdat het een win/win situatie opleverd, zonder garantie verkocht geen gezeur met garantie verkocht a 1000- extra de kosten gedekt met grote kans dat de auto deze periode geen gebreken vertoond. Een auto is net als een boot een aankoop waar de consument verliefd op wordt en waar veel oplichters en mooi weer praters aktief zijn.
Ik kan je een heel recent voorbeeld geven van mijn broertje die 4 mnd geleden zijn eerste auto kocht van zijn spaargeld excl garantie.
Die jongen zat te janken aan de telefoon toen hij na slecht 5 km al met de auto aan de kant van de weg stond, een Bovag bedrijf die van niks wilde weten omdat zonder garantie was verkocht

2000- euro!!!!! betaald.
Ik heb dit gelukkig opgelost dmv wat juridisch getouwtrek maar veel mensen weten deze wegen niet te bewandelen.
Het was verstandig geweest van mijn broertje als hij iemand met verstand had meegenomen, maar hij zat op hete kolen en de roze bril kreeg hij maar niet af.
Samen met zijn vriendinnetje een kijkje nemen en een klein blokje rijden en direct om...niet eens afpingelen!
Hij had mij gevraagd om mee te gaan maar ik kon niet ivm werk, jongen had geen 2 dagen geduld want de garage had gezegd dat er meerde gegadigden waren.
Zo werkt men en zo reageert men.
Op een boot is het niet anders, er zijn gelukkig veel criticasters die niet over een nacht ijs gaan. Maar er zijn ook heel veel die zien zichzelf al op een mooie zomerdag op de boot zitten met een rosé of fris biertje. Mooie woorden van een verkoper zijn dan al haast niet meer nodig.
Anderzijds, en al eerder gezegd door mij, ik kan mij 100% voortstellen dat je niet zomaar 500 wil betalen voor een keuring.(helemaal niet op een boot van 5000 euro) maar ik denk als je een schip koopt van 20.000 euro dat het verstandig is, en je kan met de verkoper afspreken dat als het schip niet in de staat is als beloofd hij de kosten neemt. (wil deze het niet dan weet je bij voorbaat genoeg) Mocht er na een keuring gebrekken naar voren komen die bijv 2 of 3000 kosten kan je deze kosten van de prijs afpraten. Dan is die 500 toch een slimme investering.