welke motor ter vervanging indenor?

brandstof pomp filter tank ontluchten dynamo smeerolie druk meter

Re: welke motor ter vervanging indenor?

Berichtdoor Broertje » 07 Dec 2013, 21:41

Bericht door Adema » ma 11 nov 2013, 07:47

Gefeliciteerd,

Lijkt mij een goede keuze.

Mvg

Adema
Broertje

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 07 Dec 2013, 21:41

Bericht door vuuren1 » ma 11 nov 2013, 22:12

Komt wel goed, de importeur bestaat als bedrijf ca. 50 jaar en de motorkeuze is m.i. ook goed.
Craftsman Marine is wel relatief nieuw.
Vetus zal iets duurder zijn met de vergelijkbare Mitsubshi motor maar die leveren heel lang nog onderdelen.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor stentor950 » 20 Sep 2014, 19:07

ad gevers schreef:Bericht door ad gevers » ma 11 nov 2013, 00:50

Ik heb de werf opdracht gegeven om een nieuwe Craftsman te monteren inclusief keer koppeling,
phytondrive, nieuwe natte uitlaat, waterlock, waterafscheider, beluchter, etc. etc.
Wat ik totaal hiervoor ga betalen is niet mis maar als ik alles bereken helemaal verklaarbaar.
Part of the deal is; de boot kan bijna de hele winter in de hal zodat ik aan het interieur kan werken.

Ad,

Hoe is het je vergaan? Met de nieuwe Crafsman zal je nu in ieder geval al de nodige uurtjes gevaren hebben.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je ook nog wat foto"s?
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950

ligplaats: Aalsmeer
info:

Berichtdoor lucresai » 25 Sep 2015, 21:24

Pas op met hermotoriseren, goedkoop is duurkoop ook met de mooiste verhalen trap er niet in alle waar is naar zijn geld.
Begin 2014 hebben wij via een installateur van Timray 2 TMD32 di motoren laten installeren, waarvan vermeld was dat het in licentie gebouwde Perkins waren.
Tijdens de inloop periode na 28 uur liepen beide motoren in de prak na anderhalf uur continu op verschillende toerentallen gedraaid te hebben.
Daar de instalateur in eertse instantie Timray om garantie vroeg werd dit geweigerd, hierop heb ik een onafhankelijk motorensurvey uit laten voeren door een gerenomeerd bedrijf, welke tot de conclusie kwam dat bijde motoren de zelfde marinisatie constructie fout hadden.
Daar in eerste instantie naar alle mogelijke oorzaken gezocht werd is 1 motor geheel gedemonteerd, hierbij kwamen ook andere slechte kwaliteits punten naar voren waarbij men kan stellen dat deze motoren waarschijnlijk de 200 uur niet gehaald zouden hebben.
Helaas bleek bij navraag meerdere Chinese motoren zonder Europese supervisie gebouwd nogal het een en ander te mankeren .
Als het op garantie uitkeren aankomt houdt er dan rekening mee dat de firma's niet thuis geven ondanks dat je bewijslast heb van onafhankelijke surveyers, ik heb er 4.
Met alle bewijslast proberen ze me nu te betichten van laster, de definitie van Laster is uiteindelijk onwaarheden verkopen met het doel iemand schade toe te brengen, waarbij Timray mij schade toebrengt daar motoren en jachten mijn vak is.
L.J.Criens.
lucresai

ligplaats: Curacao
info:

Berichtdoor kajoe » 26 Sep 2015, 15:01

ik begin een beetje te twijfelen gezien dit laatste verhaal ,je zou haast gaan denken dat het een timray hater is .
heb vroeger eens een klant gehad in zijn schip stond toen een 4jaar oude deutz 700 pk jaren goed gevaren ,hij lied ons komen of de smeerolie wel goed was zijn motor zat finaal in de prak mannen van castrol er bij voor onderzoek ,later bleek dat de olie die in de motor zat niet van castrol was ,bleek hij had ergens bij een handelaar een partijtje goedkope olie op de kop getikt een mengsel van rotzooi ,wat ik maar wil zeggen dat als men goedkope rotzooi in de motor doet hij vrij snel in de prak kan lopen ,zelf gebruik ik weer merk olie en haal deze bij een bunker station wel wat duurder maar safe .
wat ze voor dat ik deze boot kocht aan smeerolie verstookte weet ik niet ,stond een Halfords busje aan boord.
enne uit zeer goede bron craftsman komt uit de zelfde koker als timray en enkele andere gevallen.
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Marie Christina » 26 Sep 2015, 16:00

Is er voor jouw budget niet een mooie gereviseerde Mitsubishi te koop?
Dat was toch he eerste keus?
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor lucresai » 26 Sep 2015, 17:00

kajoe schreef:ik begin een beetje te twijfelen gezien dit laatste verhaal ,je zou haast gaan denken dat het een timray hater is .
heb vroeger eens een klant gehad in zijn schip stond toen een 4jaar oude deutz 700 pk jaren goed gevaren ,hij lied ons komen of de smeerolie wel goed was zijn motor zat finaal in de prak mannen van castrol er bij voor onderzoek ,later bleek dat de olie die in de motor zat niet van castrol was ,bleek hij had ergens bij een handelaar een partijtje goedkope olie op de kop getikt een mengsel van rotzooi ,wat ik maar wil zeggen dat als men goedkope rotzooi in de motor doet hij vrij snel in de prak kan lopen ,zelf gebruik ik weer merk olie en haal deze bij een bunker station wel wat duurder maar safe .
wat ze voor dat ik deze boot kocht aan smeerolie verstookte weet ik niet ,stond een Halfords busje aan boord.
enne uit zeer goede bron craftsman komt uit de zelfde koker als timray en enkele andere gevallen.

Geachte heer als u mijn stuk goed leest ,leest u dat het een marinisatie constructie fout was, er wordt niet over olie gepraat,
Daar u over olie begint het volgende, de motoren waren nog in hun inloopperiode met olie door de instalateur en Timray voorgeschreven olie Rotella 15 W40 gevuld en bij gevuld.De motoren waren binnen de voorggeschreven inbouw specificaties ingebouwd, slechts 9 graden achterover. Echter Timray veranderde na de problemen de inbouw specificaties van 20 graden achterover naar 5 graden en van 15W40 naar 25W60 en max 3000 toeren naar max 2500 toeren, wie is hier dan in de fout?
Ik waarschuw alleen pas op bij hermotorisatie met wie men in zee gaat, u moet blindelings op uw motoren kunnen vertrouwen.
lucresai

ligplaats: Curacao
info:

Berichtdoor swblom » 28 Sep 2015, 18:11

Kajoe kun je iets meer vertellen over die overeenkomst (koker) tussen de door jou genoemde motoren? Dan ben ik met name geïnteresseerd in de marinisatiedelen en keerkoppeling.
swblom

ligplaats:
info:

Berichtdoor aquanaut » 28 Sep 2015, 18:22

swblom schreef:Kajoe kun je iets meer vertellen over die overeenkomst (koker) tussen de door jou genoemde motoren? Dan ben ik met name geïnteresseerd in de marinisatiedelen en keerkoppeling.

Ja die informatie is mij ook waardevol, vertel!

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Berichtdoor kajoe » 29 Sep 2015, 08:00

nou het komt mij voor dat op verschillende fabrieken van motoren in landen als china india Korea enz de naam doosan comp voorkomt .
dus zoals ik het zie worden in landen zaken geproduceerd onder verschillende namen ,maar onder supervisie van doosan .vandaar kooker.
nu ik nog eens wat verder zocht bleek dat het een Zuid-Koreaans bedrijf is ,dus weer twijfels bij mij .
ook komt het omdat ik de gegevens van een bepaalde motors naast de andere bepaalde motors heb gelegd ,specificaties ,maten en dergelijke en die zijn precies hetzelfde ,
her lijkt mij ,maar ik kan het fout hebben dat niet alles precies het zelfde is ,wel zit er verschil in enkele dingen in de afscherming van delen .
dat is dus mijn visie maar het kan zomaar anders zijn .
zoals ik het bekijk koop ik liever een motor die niet geheel dik in de verf is gespoten en een kleur heeft .ik mag graag zien hoe het er redelijk kaal uitziet .
in der tijd dat ik door de firma zwart uit IJmuiden de daf 615m in het schip kreeg was alleen het motorblok goudkleurig gespoten ,de onderdelen ook maar je kon zien dat alles er op gezet was omdat de pakking naden zichtbaar waren .deze motor was splinternieuw ,inkl twindisc .
groet wout ,die wacht op vernietigend commentaar.
,
kajoe

ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard