kajoe schreef:de bilge of het vlak schoonmaken deden wij of met ontvetting middel ,en steeds leeg zuigen .
en ook wel met gewone omo poeder die je vroeger had .maar het ontvetting middel kon je met de ruimspuit makkelijk in hoeken en gaten krijgen en ev met de hogedrukspuit of ruimspuit liefst met warm water uitspuiten daarna ls het droog is er redelijk snel met verf bij anders krijg je roest vorming .
Blacktoppie schreef:Begin maar gewoon met water en een sopje.. st marc bijvoorbeeld.
Dasty geel werkt goed tegen vet maar daarna moet je alsnog schoonmaken want schilderen daaroverheen is niet alles
Winter 2017/2018 een zelfde projectje gedaan.
Na schoonmaken de motorruimte lekker vol gesopt met owatrol daarna epifanes multimarine primer en daarop epifanes bilge verf.
Alles in 2 lagen geloof ik. 5 jaar later nog geen seconde spijt van.
Mooi moment om ook de motor in te pakken in isolatie platen tegen het geluid.
Bijvoorbeeld met deze plaat
Blacktoppie schreef:stiller dan voorheen. Maar t blijft een ruim 40 jaar oude motor.
Moet er wel bij zeggen bij mij was de boel al geisoleerd met plaat van glaswol(ofzoiets) dit heb ik eruit gehaald omdat ik een diesel lekkage had gehad en deze plaat volgezogen was met diesel.
Ik heb wel elk gaatje en kiertje afgetaped. Ook de doorvoeren van de kabels voorzien van metalen bussen en die weer volgestopt met schuim om zo min mogelijk geluid lekkage te hebben.
Plaat is goed te verwerken eenvoudig te snijden met een scherp mes.
Rondom de motor zitten er u profielen waar de plaat in past waar dit niet zat heb ik de boel voorzien van grondhout en de plaat vastgekit
Maare hebben we het daar niet vaker over gehad helenakruiser
zie dit topic
Bovenstaande link is ook leuk voor de starter van dit topic overigens.
Hooveld960 schreef:Maar hoe doe je dat met lucht? Je kunt een motor toch niet rondom dichtbouwen met isolatieplaten? Hij moet toch lucht kunnen aanzuigen? Of niet?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten