Elektra refit

aardlek schakelaar scheidingstrafo accu lader gas

Re: Elektra refit

Berichtdoor Amersfow » 18 Okt 2025, 10:40

Haha die man is ziek. Gewoon negeren blijkt het beste.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 18 Okt 2025, 11:29

Amersfow schreef:Haha die man is ziek. Gewoon negeren blijkt het beste.

Ik zou zeggen kap nu eens met die onzin, maak me meer zorgen om jouw geestelijke gezondheid.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Katwijk
info:

Berichtdoor aatv » 19 Okt 2025, 04:24

Henk het wordt langzaam tijd dat er een nieuwe rubriek bij komt waar de mannen elkaar
lekker kunnen afzeiken. kan zelfs leuk leesvoer opleveren haha.

greetzz aat
invictus maneo
aatv

ligplaats: wessem
info:

Berichtdoor aatv » 26 Okt 2025, 11:46

alle mahonie kaders netjes gelakt en gemonteerd. persoonlijk vind ik het in combinatie met het wit van
de stuurstand een deftige combinatie. zoals ik al eerder vermelde vind ik de gemiddelde stuurstand in
boten maar een droevige bedoeling en met een beetje fantasie en liefde kun je er ook wat moois van maken.
inmiddels bezig alle componenten aan te sluiten en verslag hiervan volgt.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor pascall » 26 Okt 2025, 12:10

In een woord PRACHTIG!
inderdaad een zeer sjieke uitstraling!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor stefan » 26 Okt 2025, 12:25

Mooi gemaakt Aat!
stefan

ligplaats:
info:

Berichtdoor Pieterse » 26 Okt 2025, 14:28

Heel erg mooi Aat, inderdaad een deftig ontwerp.

Groet, John
Pieterse

ligplaats: Warmond ZH
info: Ligplaats Warmond
Pieterse 1050
75 pk Yanmar

Berichtdoor aatv » 26 Okt 2025, 20:29

dank voor de complimenten jongens! ook een droevig stuurstandje kun je natuurlijk op dergelijke wijze
opleuken. nieuwe klokkies kosten niet zoveel, aansluiten wijst zichzelf en met een beetje fantasie of
natuurlijk gewoon ouderwets jatwerk van anders ideeën haha kom je een heel eind. voor Chris zijn boot
houden we alles basic dus geen overbodige toeters, bellen en knoppies wat het geheel clean houd maar
wel op een manier dat alles netjes werkt en veilig aangesloten gaat worden. de oplettende ziet ook dat
er geen watertank meter in de dash zit want die komt in de keuken bij de kraan. tis veel logischer want
je ziet meteen als je water tapt hoeveel je nog hebt en zo zit je dus ook nooit zonder. tenminste als je hem
dan wel op tijd bijvult.

greetzzz aat
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor aatv » 27 Okt 2025, 07:55

goed de kast hebben we gemaakt en dan is het tijd om alles netjes aan te sluiten. ik ben begonnen om eerst eens rustig te
bekijken hoe en waar we het beste de kabels kunnen laten lopen rekening houdend met de klep die natuurlijk wel open
moet kunnen. achter de middenspijl een kabel gootje geplakt zodat de kabels mooi bij elkaar naar boven lopen zodat je
een scharnier punt maakt. de klokkies hebben samen 18 draden en dan kun je die natuurlijk allemaal verlengen maar dat
geeft een bos draden die in mijn ogen niet nodig zijn. ik heb gewoon wago klemmen bij de klokkies geplakt en zo verminder
ik het aantal draden van 18 naar 6 die uiteindelijk via het punt aan de bovenzijde naar de rijgklemmen gaan. tenslotte
hebben de klokkies allemaal een aardedraad, stroomdraad, een verlichting draad en drie ervan een sensor draad. de eerste
drie zijn in de wago klemmen samengevoegd zodat je verder kan met 3 draden ipv 15. de 3 sensor draden moeten wel elk
afzonderlijk naar een eigen aansluitpunt en zullen dus verlengd gaan worden. alle draadjes zijn netjes voorzien van adereind
hulsjes zodat ze perfect in de wago klemmen zitten, en elke kleur apart gebundeld voor ik de bundels tot een bundel gemaakt
heb en je niet een spaghetti zooi krijgt.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
aatv

info:

Berichtdoor Amersfow » 27 Okt 2025, 10:40

Mijn idee is zoveel mogelijk de zwaardere gebruikers via een relais aan te sturen. En niet rechtstreeks vanaf het instrumentenpaneel. Dan heb je dikkere draden nodig en je krijgt een spanningsdip. In een vorige boot gaf de watertank meter opeens Leeg aan als ik de bilgepomp aanzette.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Scheepselektra